اجرای طرح خانه و مدرسه در ۱۷ مدرسه استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از اجرای برنامه خانه و مدرسه در ۱۷ مدرسه استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در آیین اختتامیه برنامه خانه و مدرسه که در آموزشگاه ابتدایی سبلان برگزار شد، افزود: برنامه خانه و مدرسه امسال در ۱۷ مدرسه و با حضور ۱۷۰ خانواده اجرا شد.

وی با عنوان اینکه این طرح ارتقای مهارت‌های تربیتی والدین را بدنبال دارد، اظهار داشت: حمایت از کودکان با افزایش ارتباط خانوادگی و تشکیل گروه‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی از اهداف کلی طرح خانه و مدرسه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بیان دیگر اهداف این طرح خاطر نشان ساخت: این طرح با هدف حمایت از ارتباط مثبت و مؤثر میان والدین و فرزندان و توانمندسازی والدین در خصوص راهبرد‌های مثبت فرزندپروری برگزار شد.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: توانمندسازی دانش آموزان سال اول ابتدایی، آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که آموزش و پرورش در اجرای این طرح دنبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانواده‌ها از طرح، بدلیل جذاب بودن و تنوع سرفصل‌های پیش بینی شده استقبال کرده اند، گفت: در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می‌گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و همچنین خانواده‌ها متوجه می‌شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح خانه و مدرسه در اردبیل

برچسب ها: مدرسه ، دانش آموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.