درخشه عنوان کرد؛

تحول اساسی در حوزه آموزش کارکنان وزارت کشور

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور گفت: آموزش نیرو‌های انتخاب‌شده یک تحول اساسی در تربیت عناصر کارآمد در وزارت کشور خواهد بود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلال درخشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور امروز در اولین گردهمائی مدیران کل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری و معاونان آموزش و پژوهش استانداری‌های سراسر کشور در تهران گفت: نظام دانائی دارای اضلاع مختلفی است که همواره نیازمند بازسازی از جمله به روز کردن سرفصل منابع آموزشی است.

درخشه با بیان اینکه  وزیر کشور همواره به آموزش مدیران بویژه فرمانداران و بخشداران تاکید دارد، افزود: در سال‌های اخیر پژوهش مقدم بر آموزش بود، اما با توجه به دیدگاه وزیر کشور تحرک جدی و اساسی در حوزه آموزش بوجود آمده و هفته گذشته مجموعه‌های آموزشی به روز شده، به چاپ رسیده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به آموزش ۱۶۰ نفر از فرمانداران جدیدالانتصاب در سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر فرمانداران، آموزش استانداران در قالب نشست‌های علمی و هم اندیشی طراحی شده و بزودی اجرائی خواهد شد.

وی افزود: برای اولین بار در وزارت کشور کسانی که در معرض انتخاب برای تصدی پست‌های مدیریتی همچون فرمانداری و بخشداری هستند تحت آموزش قرار خواهند گرفت. زیرا معتقدیم با توجه به کارکرد این نهاد حاکمیتی کسانی که مدیریت‌های مهمی را در وزارت کشور عهده دار خواهند شد، باید هم از نظر اخلاقی و هم از نظر علمی سرآمد باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با بیان اینکه انتخاب استانداران جدید از بدنه وزارت کشور موجب ایجاد انگیزه بیشتر بین کارکنان این وزارتخانه شده است، افزود: آموزش نیرو‌های در معرض انتخاب که شامل ۲۰ واحد درسی و ۱۰ واحد کارورزی می‌شود، یک تحول اساسی در تربیت عناصر کارآمد و مسلط به دانش مدیریتی روز در وزارت کشور خواهد بود.

درخشه از اجرای یک طرح جدید دیگر با عنوان «مدیریت دانش» در وزارت کشور با استفاده از تجربیات سی ساله خدمت مدیران و کارکنان بازنشسته خبر داد و افزود: براساس این طرح دانش‌های سیال غیرمکتوب و تجربیات ذهنی کارکنان با سابقه بویژه وزرا و معاونان سابق وزارت کشور از طریق انجام مصاحبه استخراج و به شکل دانش قابل استفاده در خواهد آمد که اجرای آزمایشی آن در ۴ استان شامل سمنان، مرکزی، قزوین و همدان آغاز شده است.

وی درخصوص فعالیت‌های پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور نیزگفت: ۲۵ طرح جدید پژوهشی در ۴ جلسه شورای پژوهش تصویب شده است و علاوه بر ۲۳ نشست تخصصی تعداد ۵۵ تحلیل راهبردی نیز ارائه شده است. ضمن اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست‌های تخصصی با رویکرد شناخت دستاورد‌ها در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین شناخت آسیب‌ها در این خصوص را برگزار خواهیم کرد.

درخشه از اجرای یک طرح مهم پژوهشی به عنوان پروژه گردآوری آمار و اطلاعات اختصاصی هر یک از شهرستان‌های کشور در قالب کتاب آبی نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح که کلیات آن مورد استقبال دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور قرار گرفته است، یک جنبش علمی در کل کشور ایجاد خواهد شد که در این میان یاری شما بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: با اجرای طرح کتاب آبی، ظرف ۲ سال آینده مجموعه وسیعی شامل اطلاعات آمایش و شاخص‌های بیش از ۴۳۰ شهرستان کشور، قابل دسترسی خواهد بود که در کنار طرح مدیریت دانش، گنجینه‌ای از حوزه‌های علمی در وزارت کشور به دست خواهد آمد که می‌تواند مورد استفاده نیرو‌های این وزارتخانه قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در پایان درباره طرح‌های در دست اقدام این مرکز گفت: ایجاد فصلنامه سیاست داخلی به عنوان تریبونی برای ارائه نظرات علمی و تغییر مجلات تخصصی بسیج و سلام فرماندار با رویکرد تقویت مطالعه آموزشی از دیگر فعالیت‌های جدید مرکز مطالعات است که در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت و در دوره‌های مختلف از فرمانداران آزمون به عمل خواهد آمد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار