پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل

کشاورزان و بهره برداران بخش کشا ورزی خسارت دیده ناشی از سیل می‌توانند با مراجعه به  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ازاین تسهیلات بهره‌مند شوند.

بهدانی مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در سال ۹۷ مبلغ یکصد میلیارد تومان برای افرادی که در استان از خسارت ناشی از سیل آسیب دیده اند تخصیص داده شده  است.

وی افزود: سقف تسهیلات پرداختی به این افراد حداکثر ۵۰ میلیون تومان است و برای هر هکتار زمین ۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بهدانی گفت:این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کرده و توزیع  شهرستانی آن در اختیار فرمانداری‌ها قرار دارد و این توزیع از طریق کارگروه استهمال در شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و متقاضیان شناسایی شده به بانک معرفی می‌شوند که این اعتبارات در اختیار بانک هایی، چون کشاورزی و ملی قرار دارد که سهمیه هرکدام از بانک‌ها ۵۰ میلیارد تومان است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه دربین ۱۱ شهرستان استان توزیع اعتبارات صورت گرفته  است افزود:  شهرستان بشرویه ۱۱ در صد، شهرستان زیرکوه ۱۳ درصد، شهرستان طبس ۱۱ درصد، شهرستان درمیان ۱۰ درصد، شهرستان قاینات ۱۲ درصد، شهرستان بیرجند ۱۰ درصد، شهرستان نهبندان ۶ درصد، شهرستان سرایان ۶ درصد، شهرستان خوسف ۶ درصد، شهرستان سربیشه ۹ درصد و شهرستان فردوس ۱۰ درصداز این اعتبارات بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد و بازپرداخت اقساط ۵ ساله است اظهار کرد: متقاضیان خسارت دیده از بحث سیل می‌توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و بعد از بازدید میدانی و بررسی صحت و سقم درخواست مربوطه و تایید آن‌ها این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

توزیع اعتبارات بین ۱۱ شهرستان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.