جام ملت‌های آسیا 2019

چین 2 - تایلند 1/شاگردان لیپی با کامبک حریف احتمالی ایران شدند

در ادامه دیدار های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا تیم‌های چین و تایلند به مصاف هم رفتند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، تیم‌های چین و تایلند با قضاوت محمد عبدالله حسن اماراتی و در ورزشگاه هزاع بن زاید العین از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز (یکشنبه) به مصاف هم رفتند.

ترکیب دو تیم:

چین: یان جونلینگ، شی کی، ژان لین پنگ، فنگ ژیائو تنگ، وو لی، ژنگ ژی، هائو جون مین، وو ژی، گائو لین، لین یانگ و یو دابائو.

لحظه به لحظه با دیدارهای جام ملت های آسیا/چین 0 - تایلند 1

تایلند:سیواراک تدسونگنوئن ، کردکائف، پانسا همبون، پوانگجان، تراسیل دانگدا، میکا چونونسی، تانابون کسارات، چانتیپ سونکراسین، ترستان دو، سوپاچای و سیراتون بونماتان.

لحظه به لحظه با دیدارهای جام ملت های آسیا/چین 0 - تایلند 1

هر دو تیم که به عنوان تیم دوم گروه خود موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی شدند، بازی را محتاطانه و آرام آغاز کردند و در ابتدای مسابقه سعی در محک زدن یکدیگر داشتند.

در دقیقه 10 بازی شوت خطرناک وو لی را دروازه بان تایلند مهار کرد.

چینی ها پس از گذشت دقایقی از مسابقه کمی جریان بازی را در اختیار گرفت و سعی در نزدیک شدن به دروازه تایلند را داشتند.

در دقیقبه 24 ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه و از زاویه سمت چپ دروازه چین نصیب تایلند شد که بوماتان پشت توپ قرار گرفت و ضربه اش را مستقیم به سمت دروازه چین زد اما جونلینگ به سختی توپ را دفع کرد.

دقیقه 27 چین نیز یک فرصت مناسب برای گلزنی داشت اما وو لی مهاجم دو گله چینی ها این فرصت را از دست داد.

یک دقیقه بعد تایلند فرصتی عالی داشت اما شوت سوپاچای به شکل خطرناکی به کنار دروازه چین رفت.

در دقیقه 31 تایلند موفق شد گل نخست بازی را به صفر برساند و بازی را یک بر صفر کند. سانتر ارسالی روی ضربه کرنر را مدافعان چین برگشت دادند و توپ پشت محوطه جریمه به سیتیفان پوآنگ‌جانگ رسید و شوت آرام این بازیکن در میانه راه و در محوطه جریمه چین به سوپاچای چایدد رسید و این بازیکن با یک ضریه دروازه شاگردان لیپی را باز کرد.

لحظه به لحظه با دیدارهای جام ملت های آسیا/چین 0 - تایلند 1

چینی ها پس از دریافت گل برای جبران گل خورده جلو کشیدند اما تایلند هم پا پس نکشید و به دفاع مطلق نپرداخت. تایلندی ها سعی داشتند بازی را در میانه میدان نگه دارند و چشم به ضد حملات هم داشتند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با پیروزی یک بر صفر تایلند به پایان رسید.

لحظه به لحظه با دیدارهای جام ملت های آسیا/چین 0 - تایلند 1

چینی ها در نیمه دوم به قصد جبران گل خورده به زمین آمدند و بازی را هجومی آغاز کردند و وو لی مانند نیمه نخست فرصتی برای گلزنی در همان ابتدای نیمه داشت که این فرصت را از دست داد.

در دقیقه 52 وو لی یک فرصت عالی دیگر برای گلزنی داشت و با پاس کاپیتان تیمش با دروازه بان تایلند تک به تک شد اما این مهاجم که در باشگاه شانگهای نیز بازی می کند نتوانست از دروازه بان حریف عبور کند و این موقعیت را نیز از دست داد.

در دقیقه 60 چین بهترین بخت گلزنی را از دست داد.سانتر زمینی چینی ها به داخل محوطه جریمه تایلند و ضربه بازیکن این تیم در یک قدمی دروازه را تدسونگنوئن به زیبایی مهار و راهی کرنر کرد.

چین 2 - تایلند 1/شاگردان لیپی با کامبک حریف احتمالی ایران شدند

در دقیقه 67 چین گل مساوی را به ثمر رساند.سانتر از جناح راست را ژیائو ژی مهاجم تازه نفس چین که تنها سه دقیقه قبل به بازی آمده بود، با ضربه سر به سمت دروازه تایلند زد و تدسونگنوئن  توپ رابه طور ناقص دفع کرد و در برگشت همین مهاجم دروازه را باز کرد تا تعویض طلایی لیپی لقب بگیرد .

چین که با گلی که زد روحیه گرفت، در دقیقه 70 نیز صاحب یک ضربه پنالتی شد. لی گائو پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و این مهاجم 32 ساله و با تجربه گل دوم را نیز به ثمر رساند.

در دقیقه 73 چین یک گل دیگر به ثمر رساند اما در شرایط آفساید و گل مردود اعلام شد.

روند مسابقه در نیمه دوم و پس از گلهای چین کاملا عوض شده و تایلند کاملا به هم ریخته بازی کرد و چین بازی بسیار خوبی را با تفکرات فوق العاده مارچلو لیپی باتجربه به نمایش گذاشت.

چینی ها تا اواخر بازی توانستند بازی را کنترل کنند اما در دقیقه 92 تایلند یک فرصت فوق العاده برای گلزنی داشت و شوت محکم همویبون را دروازه بان چین با واکنشی عالی راهی کرنر کرد.

در نهایت چین موفق شد با نتیجه دو بر یک تایلند را شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. شاگردان لیپی در این مرحله به مصاف برنده دیدار ایران و عمان می روند.


بیشتر بخوانید:

۱۲ روز تا تسویه حساب با کی‌روش! / اندکی صبر فینال نزدیک است

ایران ۰ - ۰ عراق / ایرماتوف مانع سومین پیروزی کی روش شد/ یوز‌ها با صدرنشینی به یک هشتم رفتند

کی روش:شاید بعد از قهرمانی در جام ملتهای آسیا در ایران بمانم/ در حال حاضر فقط برای بازی فردا تمرکز می کنیم


انتهای پیام/

پیروزی چین مقابل تایلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار