در شورای عالی سلامت غذایی کشور:

آلودگی نفتی آب سرخون بررسی می‌شود

آلودگی آب سرخون استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور بررسی می‌شود.

بررسی آلودگی نفتی آب سرخون در شورای سلامت غذایی کشوربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع آلودگی نفتی آب و محیط زیست شهر سرخون، به زودی در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور مطرح و بررسی می‌شود.

وی افزود: در سال های اخیر و بر اثر چندین بار شکستگی خط انتقال نفت خام از خوزستان به اصفهان، آب و محیط زیست منطقه سرخون در شهرستان اردل آلوده شد و تاکنون اقدام مؤثری برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

شیرانی با بیان اینکه نشتی نفت به آب چشمه سرخون، علاوه بر آلودگی آب آشامیدنی، فعالیت‌های کشاورزی و شیلات در منطقه را هم تحت تأثیر قرار داده است گفت: این نشتی پس از هر بارندگی افزایش می‌یابد.

وی با بیان تأیید آلودگی از طریق آزمایش‌های صورت گرفته از آب و خاک ادامه داد: تخلیه خاک منطقه و رفع آلودگی آب با روش‌های میکروبیولوژی از راهکار‌های پیشنهادی برای حل این مشکل است.
 
گفتنی است: خط لوله ۳۰ اینچی انتقال نفت مارون از خوزستان به پالایشگاه اصفهان به دلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌کوه زاگرس یکی از صعب العبورترین خط لوله انتقال نفت خام کشور می‌باشد که در مسیر خود، از منطقه سرخون در شهرستان اردل عبور می‎کند.

شهر سرخون مرکز بخش میانکوه از توابع شهرستان اردل، در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

آلودگی نفتی آب سرخون بررسی می‌شود

برچسب ها: محط زیست ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار