معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان:

بهترین راه حل برای مقابله با انواع بیماری‌ها پیشگیری است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه بهترین راه حل برای مقابله با انواع این بیماری‌ها پیشگیری است، گفت:خانواده‌ها با فرهنگ سازی مناسب، سلامت جسمی دانش آموزان را در اولویت قرار دهند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، افشین خوش گوار صبح امروز در مراسم نمادین جشنواره غذای سالم که در دبستان آموزگار دو ناحیه دو سنندج برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش در کنار اهمیت دادن به مسائل علمی و آموزشی دانش آموزان، تربیت شهروند خوب و اجتماعی از دیگر اهدافی است که نظام تعلیم و تربیت آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت حاکم بر جامعه از نظر سلامت جسم و روان، افزود: آپارتمان نشینی، زندگی ماشینی، تغذیه ناسالم، عدم تحرک و غذا‌های آماده افراد جامعه به خصوص دانش آموزان را در معرض تهدید‌های جدی قرار داده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه خوشبختانه با پیشرفت‌های علمی مشکل بیماری‌های واگیر مهار شده است، افزود: مشکل امروز ما بیماری‌های غیرواگیر، چون انواع سرطان، چاقی، فشار خون، دیابت و ... است که نسل کنونی و آینده ما را تهدید می‌کند.

خوش گوار با تاکید بر اینکه بهترین راه حل برای مقابله با انواع این بیماری‌ها پیشگیری است، از خانواده‌ها خواست با فرهنگ سازی مناسب، سلامت جسمی دانش آموزان را در اولویت قرار داده و فعالیت و تحرک بدنی را در میان افراد خانواده نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مصرف نمک و چربی در میان افراد جامعه فوق العاده زیاد شده است، بر تحرک بدنی و انجام فعالیت‌های ورزشی و همچنین تغذیه سالم برای حفظ سلامت دانش آموزان تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از خانواده‌ها خواست بخشی از درآمد ماهیانه خود را برای انجام فعالیت‌های ورزشی و شرکت در برنامه‌های مفرح بدنی اختصاص دهند و با برنامه ریزی مناسب سعی کنند حداقل روزانه ۱۵ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند.

خوش گوار با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی تهدیدی جدی برای دانش آموزان است، گفت: اولیا و مدیران مدارس در کنار پرداختن به مسائل آموزشی، بر رفتار دانش آموزان کنترل و نظارت داشته باشند.

وی بر ارتباط و تعامل دو سویه اولیای دانش آموزان با عوامل مدرسه تاکید کرد و افزود: فقط مدرسه محور تربیت دانش آموز نیست و اولیا نیز باید با شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان و ارتباط با مدرسه به این مهم توجه کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تغذیه صحیح و خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان اهمیت زیادی دارد، گفت: رژیم غذایی مناسب و متنوع به سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها کمک شایانی می‌کند و به اولیای آنان توصیه کرد که حتما در کنار فرزندان خود آنان را به خوردن صبحانه تشویق کنند.

انتهای پیام/م

رژیم غذایی مناسب به سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان کمک می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.