۹۵ میلیون انواع گل‌های زینتی در آمل

مدیرجهادکشاورزی آمل از تولید ۹۵ میلیون انواع گل‌های زینتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت:: آمل با داشتن سطح زیر کشت دو میلیون مترمربع پرورش گل‌های زینتی و تولید ۹۵ میلیون انواع گل زینتی رتبه اول استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:گل‌های آپارتمانی با سطح زیر کشت ۲۹۰ هزار مترمربع و تولید ۵ میلیون گلدان، ۳۷ درصد و رتبه دوم استان، گل‌های شاخه بریده با سطح زیرکشت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۳۵۱ مترمربع و تولید ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه، ۳۹ درصد و رتبه اول استان، درخت و درختچه با سطح زیر کشت ۲۷۰ هزار مترمربع و تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار، ۱۸ درصد و رتبه دوم استان، گل‌های فصلی و نشایی با سطح زیرکشت ۲۰ هزار مترمربع و تولید ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار بوته، ۱۳ درصد و رتبه چهارم استان و پیاز و پیازچه با سطح زیر کشت ۲۷۶ هزار و ۳۵۰ مترمربع و تولید ۹ میلیون عدد، ۲۰ درصد و رتبه دوم استان مازندران را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: واحد‌های گلخانه‌ای آمل از نظر سوخت مصرفی به تعداد ۳۲۳ واحد در سطح ۵۶۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع گازسوز و تعداد ۱۴۰ واحد در سطح ۳۱۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع نیز گازوئیل سوز  است.

اسلامی ادامه داد: ۲۱ بهمن امسال نمایشگاه گل و گیاه زینتی در محل دایمی نمایشگاه وبازارچه گل و گیاه درشاه زید این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ

آمل رتبه اول تولید و پرورش گل و گیاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار