مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان به ۶.۶ کیلوگرم رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، صمد زاده مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جشنواره فرهنگی، هنری آبزی مصرفی کودکان در تبریز گفت: با توجه به اینکه سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان شرقی نسبت به متوسط کشوری و جهانی پایین‌تر است، اعمال سیاست‌های مدیریتی برای افزایش سرانه مصرف الزامی است.

وی با بیان اینکه آبزیان تاثیر مهمی بر سلامت انسان ها، پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها و تغذیه سالم دارند، افزود: براساس تحقیقات معتبر جهانی ضریب هوشی کودکان با مصرف منظم آبزیان به طور متوسط ۶ واحد بالاتر از دیگر کودکان است و افراد مصرف کننده گوشت ماهی ۳۶ درصد کمتر از سایر افراد به امراض قلبی مبتلا می‌شوند.

صمدزاده اظهار داشت: عرضه محصولات آبزی تازه با بسته بندی و قیمت مناسب در بازار، ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دوره‌ای عرضه محصولات آبزی در سطح استان و نیز ترویج فرهنگ مصرف آبزیان در قالب کلاس‌های آموزشی طبخ و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان می‌تواند در افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان موثر باشند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در نوع تغذیه و تغییر عادات غذایی و اینکه باید این فرهنگسازی از سنین کودکی شروع شود، ادامه داد: کودکان اگر در یک فرآیند تاثیرپذیر، شاد و هیجانی قرار بگیرند پیام‌های آموزشی و ترویجی را تا آخر عمر بخاطر خواهند سپرد.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در نوع تغذیه و تغییر عادات غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار