در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دغدغه آیت الله خسروشاهی خداشناسی مردم بود

منصوری گفت: مهمترین ویژگی آیت الله خسروشاهی خداشناسی و دغدغه ایشان برای معرفی خداوند به مردم بود.

امیر حسین منصوری نوری یکی از شاگردان و نزدیکان این استاد اخلاق در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: من دانشجو بودم و در کنار تحصیل در دانشگاه، در حوزه مروی تهران  نیز مشغول درس و بحث حوزوی شدم و پای مباحث کلاس استاد نشستم و اکثر جمعه ها با ایشان کلاس اخلاق داشتم. از همان ابتدا هم به نطرم مباحث استاد خسروشاهی با دیگر کلاس ها متفاوت بود، برای همین به صحبت‌های استاد علاقه‌مند شدم. ابتدا کلاس‌ها در مدرسه مروی برگزار می‌شد اما بعد به خاطر کهولت سن نتواستند حجره بیایند و کلاس‌های ما در خانه‌ای نزدیک منزل ایشان برپا شد.

وی در ادامه بیان کرد: ابتدا فقط شاگردشان بودم از جایی به بعد حاج آقا ماشینشان را در اختیارم قرار داده بودند و در خلوتی که باهم داشتیم، مباحث بسیاری را از ایشان یاد گرفتم. می‌توانم  بگویم حاج آقا خسروشاهی در زندگی ما حق حیات معنوی دارد و مهمترین ویژگی ایشان این است که خدا در زندگی ما شاگردانشان حضور داشته باشد. حاج آقا همیشه در مباحث خود با تمام وجود کار می‌کردند و سعی داشتند این رفتار را هم در بین شاگردانشان جاگیر کنند.

منصوری نوری با اشاره به رعایت مکارم اخلاقی در مباحث آیت الله خسروشاهی افزود: به عقیده من خداشناسی شاه کلید، دیگر ویژگی‌های اخلاقی این عالم ربانی است و ایشان تمام تلاش خود را کردند که جهان، جهان آیات خدا و خداوند باشد. در همین راستا مبارزات حاج آقا نیز منافاتی با رعایت مکارم اخلاقی ایشان نداشت، و درواقع مبارزه عین رعایت اخلاق و حضور در پیشگاه خداوند است، به همین خاطر ایشان وظیفه خودش را تا جایی که در توانشان بود انجام می‌داد.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت الله خسروشاهی گفت: حاج آقا برای ما نقل کردند که در زمان به حدی شرایط سخت بود که مجبور مهاجرت به مکه می‌شوند و پنهانی به مکه می‌روند. در آنجا در شهر مکه یا مدینه، مدت کوتاهی چشم‌هایشان برهم رفت و در عالم رویا سربازانی را دیدند که روی کلاه‌های آنها جمله «جمهوری اسلامی ایران» نوشته شده بود، و این درحالی بود که هنوز آن زمان اصلا خبری از جمهوری اسلامی ایران نبود ولی ایشان در رویای صادقه خود دیدند این مبارزات به ثمر خواهد نشست.

منصوری در پایان یادآور شد: این روزها بیشتر مشغول دیدن کلیپ‌هایی که پیش از این کلاسهای حاج آقا ضبط کردیم، هستم. در بین آنها بحثی بود که حاج آقا گفتند: «از روزی می‌ترسم که در قیامت به من بگویند چرا همه آنچه می دانستی را به شاگردان خود بیان نکردی؟»؛ تمام دغدغه حاج آقا این بود که جوانان در این برهه زمانی وقت خود را بیهوده تلف نکنند و هر روز در دین خودشان پیشرفت کنند و جویای نام و بحث باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار