حضور بیش از ۵۸ هزار اتباع خارجی در استان قزوین

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از حضور بیش از ۵۸ هزار اتباع خارجی مجاز و غیر مجاز در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در کارگروه ساماندهی اتباع خارجی استان گفت: وجود بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان نیازمند برنامه ریزی دقیقی در تمامی امور آن‌ها در استان است.

عشایری افزود: در حال حاضر تردد، اقامت و اشتغال اتباع کشور افغانستان در کلیه مناطق استان به باستثناء بخش‌های مرکزی و کوهین شهرستان قزوین ممنوع است و به تبع آن ثبت نام دانش آموزان و نیز صرفاً در بخش‌های یاد شده امکان پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: کثرت وجود اتباع خارجی غیر مجاز در استان، خارج از آستانه ظرفیت پذیری است و انطباق با شرایط زیر ساختی جامعه را ندارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت:: این اداره کل برابر سیاست‌ها و جهت گیری‌های دولت، شناسایی، دستگیری و طرد اتباع خارجی غیر مجاز را در اولویت امور خود قرار داده است که در سال‌های گذشته تعداد بسیار زیادی از اتباع غیر مجاز در سطح استان شناسایی و از کشور اخراج شده اند.

وی با تأکید بر تأثیرات نامطلوب آن‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در جامعه خواستار جدیت همه مسئولین امر برای ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز شد.

عشایری به مشکلات ناشی از ازدواج ایرانیان با اتباع خارجی به لحاظ اهمیت موضوع اشاره کرد و گفت:: ثبت اینگونه ازدواج‌ها بسیار مهم است و مردم از تبعات ثبت نشدن ازدواج‌ها که عمدتاً غیر رسمی هستند اطلاعی ندارند.

حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این کارگروه گفت:: برای برنامه ریزی و تصمیم گیری در حوزه اتباع نیازمند جمع آوری آمار دقیق و ریز به ریز حضور اتباع مجاز از لحاظ قومیت، اقوام، مذهب، سن، تخلفات، طرد، تردد بین شهری و ارائه خدمات در تمامی ادارات مرتبط به امور اتباع خارجی هستیم.

حجت الاسلام قدرتی افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که با اجرای این راهکار‌ها اجازه حضور بیشتر اتباع خارجی در استان داده نشود.

وی در ادامه اضافه کرد: باید اقدامات لازم در برخورد، دستگیری و طرد اتباع غیر مجاز صورت پذیرد.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در این کارگروه گفت: در سال‌های گذشته بازرسی از واحد‌های صنعتی به صورت مداوم انجام شده است و متخلفین نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

شفیع آبادی در ادامه خواستار معرفی یکی از شعبات تخصصی در این امر جهت برخورد با متخلفین این حوزه شد.

وی اضافه کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و نیروی انتظامی در صورتی می‌توانند در شناسایی و اخراج اتباع خارجی غیر مجاز در مشاغل موفق باشند که حمایت ارگان‌های نظارتی و قانون گذار همانند مراجع قضایی را در این خصوص داشته باشند

کبیری معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم در این کارگروه گفت:: درباره اجاره منازل مسکونی به اتباع مجاز به تمامی واحد‌های صنفی مرتبط اعم از مشاورین املاک تذکرات لازم داده شده است.

سرهنگ رضوانی رئیس اداره گذرنامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی قزوین هم گف:: در سال‌های گذشته توانستیم بیشتر از سهمیه تعیین شده دستگیری داشته باشیم که امیدواریم با اتمام پروژه اردوگاه مراقبتی در استان این تعداد بیشتر شود.

طاهرخانی معاون آموزش و پرورش استان قزوین هم گفت: هم اکنون بیش از ۵ هزار دانش آموز تبعه در مدارس سراسر استان مشغول به تحصیل هستند و به آنان خدمات همسان همانند شهروندان ایرانی داده می‌شود.

انتهای پیام/ک

کارگروه ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.