رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رژیم بعث در جنگ تحمیلی از هیچ جنایتی دریغ نکرد

حجت‌الاسلام‌ شهیدی گفت: رژیم بعث در جنگ تحمیلی از هیچ جنایتی دریغ نکرد و تمام قواعد جنگی را زیر پا گذاشت.

همه دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال ایثارگران عمل کنندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تجلیل از وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان دستگاه برتر در خدمات‌رسانی به ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در این نشست ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و قدردانی از خدمات وزارت امور اقتصادی و دارایی به ایثارگران به قرار داشتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی‌سابقه بود و پس از دوران پیامبر اسلام (ص) نخستین انقلاب مذهبی به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: در آن دوران تمام انقلاب‌ها و کشور‌های مختلف به سمت یکی از دو ابرقدرت شرق و غرب گرایش داشتند و انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» شکل گرفت و این رویه را بر هم زد و به همین دلیل از همان ابتدا دشمنان بسیاری علیه آن شکل گرفتند. این دشمنان انواع دسیسه‌ها را برای ضربه زدن به انقلاب انجام دادند که مهم‌ترین آن شکل دادن جنگی ۸ ساله علیه کشورمان بود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت کشور‌های مختلف از رژیم بعثی عراق در جنگ علیه کشورمان گفت: رژیم بعث در آن جنگ از هیچ جنایتی دریغ نکرد و تمام قواعد جنگی را زیر پا گذاشت و حتی برخی از شهر‌های مرزی ما را بمباران شیمیایی کرد و مردم بی‌گناه زیادی را به شهادت رساند، اما با مقاومت دلیرانه رزمندگان ما، سرانجام به هیچ یک از اهدافش نرسید.

معاون رییس جمهور به تشریح عوامل موفقیت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه امروز در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم نقش و جایگاه رهبری است. امام خمینی (ره) در زمان خود همواره با رهبری و هدایت مردم باعث موفقیت انقلاب اسلامی بودند و امروز نیز مقام معظم رهبری همین نقش را بر عهده دارند. عامل دوم خود مردم کشورمان هستند که همواره با حفظ وحدت در صحنه‌های مختلف حضور دارند و فداکارانه به دفاع از انقلاب می‌پردازند و سومین عامل نیز فرهنگ ماست که از دین اسلام سرچشمه گرفته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از نیاز‌های امروز کشورمان را پررنگ شدن موضوع ایثار اجتماعی دانست و گفت: ایثار و فداکاری تنها منحصر به جبهه و عرصه نبرد نیست، بلکه در تمام مسائل اجتماعی نیز می‌توان ایثارگری کرد ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی یکی از موضوعاتی است که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌شود.

شهیدی در پایان با اشاره به تحت پوشش بودن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اداره و خدمت رسانی به چنین جمعیتی با وجود مشکلات فعلی کار دشواری است، اما ما نیز می‌کوشیم با وجود تمام مشکلات برای خدمات‌رسانی بهتر به این عزیزان تلاش کنیم و در این مسیر از تمام دستگاه‌ها و به‌خصوص بانک‌ها می‌خواهیم که به وظایف خود در قبال ایثارگران عمل کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه گفت: تجلیل از وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان دستگاه برتر در خدمات‌رسانی به ایثارگران محصول زحمات تمام مجموعه این وزارتخانه است که از تک‌تک این عزیزان تقدیر می‌کنم.

فرهاد دژپسند ادامه داد: اگر امروز در شرایط آرامش قرار داریم بی‌شک محصول جهد، کوشش و ازخودگذشتگی‌های گذشته است. در ۴۰۰ سال اخیر تنها جنگی که منجر به جدا شدن بخشی از خاک ایران نشد، دفاع مقدس بود و این اتفاق در شرایطی رخ داد که کشور عراق از سوی بسیاری از کشور‌ها پشتیبانی می‌شد. امروز وظیفه همه ما قدردانی از عزیزانی است که در این راه فداکاری و ایثار کردند، هرچند که خود ایثارگران توقع و نیازی ندارند.

وی با بیان اینکه امروز نیز در شرایط جنگی قرار داریم گفت: جنگ امروز از نوع جنگ اقتصادی است که به شدیدترین شکل و با ابعاد و ابزار بسیار پیچیده و مدرن علیه کشورمان جریان دارد. امروز نیز مانند شرایط دفاع مقدس نیاز داریم که همه ایثارگری کنند تا در این جنگ پیروز شویم، البته ملت ما همواره نشان داده است که در ایثار رتبه اول را در اختیار دارد.

در این نشست با اهدای لوح تقدیری به وزیر امور اقتصادی و دارایی از خدمات این وزارتخانه به ایثارگران تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار