سرپرست وزارت بهداشت

وزارت بهداشت از شرکت‌های دانش بنیان در بخش پزشکی حمایت می‌کند

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی از حمایت اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری خبر داد.

سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با دولت به شدت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در زمینه پزشکی است، گفت: دنیا در شرایط سخت تحریم برای کاهش بار دولت از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند تا جبران فشار اقتصادی و نبود تجهیزات پزشکی شود.

وی افزود: علیرغم افزایش مختصر بودجه، دولت ۷۰ درصد بودجه پارک علم و فناوری را افزایش داده است.

نمکی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی با توسعه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط آن‌ها با بدنه دانشگاه‌ها برنامه مفصلی دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم با توسعه این شرکت‌ها و استفاده بهینه از این ظرفیت کاستی‌ها پزشکی شامل کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی وارداتی در هنگام تحریم را جبران کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی افزود:وزارت بهداشت شرکت‌های دانش بنیان که تجهیزات پزشکی وارداتی و داروی وارداتی مورد نیاز کشور تولید کنند اعتبار لازم را تامین می‌کند تا در آینده در ظرفیت انبوه ساخته شود.

وی گفت:شرکت‌های دارویی بسیج شدند تا دارو‌های مردم را تأمین کنند و هیچ دارویی در کشور کمبود نداریم و اگر دارویی کم است به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود.

نمکی تاکید کرد: در صنعت دارویی کشور هیچ مشکل دارویی وجود ندارد.

وی مازندران را یکی از استان‌های پیشگام در اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع و تهیه پرونده الکترونیکی دانست و گفت:: تا پایان فروردین طرح پزشک خانواده در مازندران صد در صد کامل می‌شود.

وی کاهش پرداخت از جیب بیمار، حمایت دارویی برای بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری پزشک در مناطق محروم و کم برخوردار را از جمله موارد مهم اجرای طرح تحول نظام سلامت بیان کرد.

سرپرست وزارت بهداشت از ادامه خردمندانه اجرای طرح تحول سلامت در کشور خبر داد و گفت:: برای ادامه این طرح در نگاه اقتصادی باید به گونه‌ای عمل شود که متخصصان اقتصاد سلامت آنرا تائید کنند، علاوه بر آن با تعریف ساختاری ماندگار با تغییر دولت‌ها اجرای این طرح ادامه یابد.

نمکی پزشک خانواده را جزء جدانشدنی نظام سلامت برشمرد و افزود: هرگونه هزینه در توسعه طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، سرمایه محسوب می‌شود.

وی از اجرای طرح پزشک خانواده تا ۸۰ درصد تا اواسط سال ۹۸ و از اجرای کامل آن تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

وی افزایش مشارکت غیر بخشی به منظور کاهش آسیب‌های نظام سلامت و مشارکت بخشی‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد را از مولفه‌های اثر گذر بر افزایش سلامت دانست.

انتهای پیام/آ

اجرای کامل طرح پزشک خانواده تا پایان سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار