سلیمانی دشتکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هنوز موافقت عراق را برای بازارچه‌های مرزی نگرفته‌ایم

استاندار ایلام گفت: دو بازارچه چند گونه محصولات در مهران و دهلران در مصوبه دولت داریم که هنوز موافقت کشور عراق را در این باره نگرفتیم.

هنوز موافقت عراق را برای بازارچه‌های مرزی نگرفته‌ایمقاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توسعه بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد گفت: در مصوبه دولت دو بازارچه چندگونه محصولات در مهران و دهلران  دیده شده است که هنوز موافقت کشور عراق را در این باره نگرفتیم، البته زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد این  ۲ مجموعه به سرعت در حال انجام است و تاکنون  اعتبارات  زیادی را برای احداث آن‌ها هزینه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با طرف عراقی برای ساخت این بازارچه‌ها مذاکراتی انجام دادیم، خاطر نشان کرد:  با دو استان همجوار در کشور عراق ، استان واسط  در نزدیکی مرز مهران و چنگوله و  استان میسان  در مرز دهلران و چیلات مذاکره داشته‌ایم. به‌علاوه روز شنبه جلسه‌ای با استاندار میسان در این رابطه انجام شد که امیدواریم به زودی موافقت آن‌ها را جلب کنیم.

استاندارد ایلام افزود: در صدد هستیم که موافقت دولت خودمان را برای بازارچه هلاله شمالی که در شهر ایلام و همسایه استان دیاله عراق است، جلب کنیم. همچنین یک مجموع منطقه آزاد برای مهران پیش بینی کرده‌ایم، که در مجلس و شورای نگهبان و دولت، ۸ منطقه آزاد و چند منطقه ویژه برای تردد تصویب شد؛ البته شورای نگهبان بر این مجموعه‌ها اشکالاتی را بر آن گرفت،  ظاهراً دولت طرح و لایحه جدیدی را مبنی بر ایجاد مناطق آزاد تجاری ارائه کرده است که  امیدواریم  به تصویب برسد.

سلیمانی دشتکی درباره بودجه و اعتبارات سالانه شهر ایلام گفت: اعتبارات سالانه برای همه برنامه‌های استان پیش بینی نمی‌شود. ممکن است کار ساخت یک پروژه مدت زمان زیادی به طول بیانجامد که در هر سال یک قسمت از آن پروژه‌ها  مورد بررسی قرار می‌گیرد.  اولویت ما این است که اعتبارات سال ۹۸ را صرف پروژه‌هایی کنیم که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد داشته اند و یا به پروژه‌هایی اختصاص دهیم که ظرف یک  یا دو سال آینده تمام می‌شوند.

استاندار ایلام درباره استانی شدن انتخابات مجلس در سال ۹۸ گفت: بنده به شخصه موافق این طرح هستم، اگر این طرح انجام شود، دید ملی بیشتر شده و نمایندگان درگیر مسائل قومی، منطقه‌ای و  محلی، نمی‌شوند. همچنین اشتغالات آن‌ها در  مسائل اجرایی که جزو  وظایف آن‌ها نیست کم خواهد شد و بیشتر بر سیاست‌گذاری‌های کلان ملی، بحث قانون گذاری نظارت خواهند داشت. قطعاً اگر انتخابات استانی شود؛ دیگر توقعات موکلین هم در موضوعات منطقه‌ای نخواهد بود و ملی‌تر و استانی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب ها: هیئت دولت ، ایلام ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار