مقام سابق آمریکایی: اهداف آمریکا در سوریه دست نیافتنی است

فرستاده ویژه سابق آمریکا در به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در گفتگو با سی‌ان‌ان تصریح کرد اهداف آمریکا در سوریه دست نیافتنی است.

مقام سابق آمریکایی: اهداف آمریکا در سوریه دست نیافتنی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، برت مک گورک، فرستاده ویژه سابق آمریکا در به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در گفتگو با این شبکه تصریح کرد اهداف آمریکا در سوریه دست نیافتنی و غیرواقع بینانه است.

برت مک گورک گفت: «هدف ما در سوریه روشن است. کاخ سفید در این باره دستور داده است و نه اینکه سیاستی باشد که در وزارت امورخارجه تدوین شده باشد. سیاست ما در سوریه که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و دیگر مقامات نیز آن را بیان کرده اند عبارتست از این که ما در سوریه می‌مانیم تا زمانی که اولا داعش را شکست بدهیم و این هدف اصلی ما و ماموریت اصلی ما بود و ثانیا ما تا زمانی در سوریه باقی خواهیم ماند که همه نیرو‌های ایرانی از سوریه خارج شوند.»

وی افزود: «هدف دوم هدفی واقع بینانه نبود، اما این هدف، هدفی بود که از طرف کاخ سفید بیان شده بود. ثالثا هدف سوم ما این بود که تازمانی در سوریه بمانیم که روند سیاسی مورد حمایت سازمان ملل متحد در ژنو به گونه‌ای غیرقابل بازگشت اجرایی شود.»

مک گورک گفت: «معتقدم وقتی از سوریه خارج می‌شویم یعنی همان کاری که رئیس جمهور ترامپ به صراحت دستور آن را داده است، اهداف مذکور کاملا غیرقابل دستیابی هستند. نکته دیگری که مرا واقعا نگران می‌کند این است که وقتی نیرو‌های نظامی تحت فشار از منطقه‌ای خارج شوند یا از منطقه درگیری بیرون آورده شوند، یکی از دشوارترین کار‌هایی است که می‌توان از نیرو‌های نظامی خواست تا انجام بدهند.»

این مقام سابق آمریکایی افزود: «اگر رئیس جمهور دستور می‌دهد که این کار انجام شود، پس ماموریت نیرو‌ها همین است. درنتیجه نمی‌توان گفت که ماموریت نیرو‌های نظامی خروج از منطقه باشد، اما در عین حال بخواهیم آن‌ها کار‌های دیگری انجام بدهند از قبیل: اینکه مقابله با داعش را تکمیل کنند یا اینکه حکومت اسد یا روسیه را از مناطقی دور نگه داریم که ما در حال حاضر در آنجا نفوذ داریم یا تلاش برای ایجاد سازوکاری برای اینکه امکان جایگزینی نیرو‌های ترکیه به جای ما فراهم شود. این کار امکان پذیر نیست که بخواهیم معدود نیرو‌های آمریکایی که در میدان باقی می‌مانند این کار‌ها را انجام بدهند. این ماموریت واقعا ناممکن است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کامران
۲۳:۴۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
بخدا کشور امریکا دیگه رفتنیه فروپاشی و تجزیه اش احتمالا کمتر از 10 سال آینده اتفاق خواهد افتاد
آخرین اخبار