رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی:

بدون کنکور دانشجوی پزشکی جذب نمی‌کنیم

حیدرزاده گفت: در حال حاضر هیچ کدام از مدل‌های پذیرش بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی نهایی نشده‌ است بنابراین در گروه علوم پزشکی پذیرش بدون آزمون نداریم.

دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرش بدون کنکور ندارندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اطهار کرد: پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی تحت تاثیر استاندارد‌های تعریف شده از میزان متقاضی و ظرفیت پذیرش است و با توجه به تقاضای بسیار بالا در رشته علوم پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویی پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرحله پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی که قرار است که برای مهرماه ۹۸ دانشجو پذیرفته شود، حضور ندارند چرا که تعداد متقاضیان رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز بسیار بیشتر از ظرفیت پذیرش است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: برای پذیرش بدون آزمون باید تعداد داوطلب تناسبی با ظرفیت داشته باشد؛ البته ما در حوزه آموزش پزشکی در حال بررسی مدل‌هایی برای پذیرش بدون کنکور هستیم، اما در حال حاضر هیچ کدام به طور کامل تکمیل نشده‌اند.

وی افزود: مدل‌هایی را برای پذیرش بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی می‌توان بر اساس امتیازات غیر آزمون طراحی کرد که در این زمینه می‌توان از سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و و بومی گزینی بهره گرفت، اما در حال حاضر هیچ کدام از این روش‌ها نهایی نشده‌اند بنابراین در گروه علوم پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشجو نداریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
وزارت بهداشت خود عامل اصلی مافیای کنکور است
آخرین اخبار