کاهش مراجعان اهدای خون در هرمزگان به علت سرماخوردگی و آنفلوانزا

بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا و شروع فصل سرما موجب کاهش مراجعه کنندگان اهدا خون به مراکز انتقال خون هرمزگان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: شمار مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش یافته است.

وی افزود: بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا و شروع فصل سرما از علت‌های کاهش مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون است.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: افرادی که به بیماری آنفلوانزا و سرماخوردگی دچار می‌شوند پس از دو هفته بهبودی کامل وا فرادی که آنتی بیوتیک تزریقی استفاده می‌کنند پس از ۲۸ روز به می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

زارعی گفت: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز اخیر با کاهش روبه رو می‌شود و اکنون به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است.

هرمزگان روزانه به ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد گفت: عمده مصرف خون در استان بیماران، در عمل‌های جراحی و مصدومان حوادث جاده‌ای هستند.

زارعی افزود: شهروندان برای اهدای خون خود به مراکز خونگیری در شهرستان بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ مراجعه کنند.

وی گفت: مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار می‌توانند خون را اهدا کنند.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.