فرمانده سپاه عاشورا؛

برگزاری کنگره ملی سرلشکر شهید باقری افشرد

فرمانده سپاه عاشورا گفت:کنگره ملی سرلشکر شهید حسن باقری، ۹ بهمن در مصلای امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرادر عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا در نشست خبری مشترک سپاه عاشورا و صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: کنگره شهید باقری به منظور آشنایی هر چه بهتر اقشار مختلف مردم با شخصیت فردی و اجتماعی این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

وی با بیان این که سرلشکر شهید باقری افشرد، از نوابغ و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است افزود: مقام معظم رهبری، در دوران دفاع مقدس، این شهید را کشف و به فرماندهان معرفی کرد و در همان روز‌های نخست جنگ، خودش را به عنوان استعداد برتر در طراحی جنگ و مقابله با دشمن شناساند.

صفری مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی هم با اشاره به نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ شهادت گفت: از فردا مستند ۱۰ قسمتی آخرین روز‌های زمستان که دلاوری‌های شهیدِ بزرگوار؛ حسن باقری افشرد را نمایش می‌دهد از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی با اعلام اینکه برنامه روستای شبکه سهند با توجه به این رویداد ملی در باره سرلشگر باقری افشرد به روستای افشرد خواهد پرداخت افزود: همکاران ما در حوزه‌های خبر، سیما و رادیو برنامه‌های روز کنگره را به طور کامل هم از شبکه استانی و هم از شبکه‌های سراسری به تصویر خواهند کشید و تیزر و اطلاع رسانی‌های لازم قبل از برگزاری کنگره از شبکه استانی پخش خواهد شد.

به گفته وی، تاکنون از ۳۰ سردار شهید آذربایجان شرقی، مستند ۱۴ سردار شهید در شبکه استانی سهند تولید شده است و تولید مستند فاخر دیگر سرداران شهید هم جزو اولویت‌های شبکه استانی بوده و کار‌های پژوهشی و نویسندگی آن‌ها به پایان رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان برگزاری کنگره ملی سرلشکر شهید باقری افشرد

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.