سایت تحقیقاتی عملکرد گندم در زنجان کلید خورد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سایت تحقیقاتی عملکرد گندم با هدف افزایش بهره وری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سایت تحقیقاتی افزایش عملکرد گندم در زمین‌های دیم با همکاری مرکز بین المللی آغاز به کار سایت تحقیقاتی عملکرد گندمتحقیقات گندم و ذرت در استان زنجان آغاز به کار کرد.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و مرکز بین المللی تحقیقات گندم و ذرت (سیمیت) علاوه بر زنجان در ۳ استان قزوین، همدان و اردبیل اجرا می‌شود.

به گفته کرامتی، افزایش عملکرد ۳۰ درصدی گندم در زمین‌های دیم عمده هدف این طرح است.

افزایش بهره وری نظام‌های زراعی گندم بنیان در ایران و ارتقای مدیریت مزرعه از اهداف اجرای این طرح مشترک ۵ ساله خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان می‌گوید: برای اجرای این طرح در استان زنجان ۲ سایت تحقیقاتی در صائین قلعه و آقبلاغ شهرستان خدابنده در مجموع با ۳۰ هکتار مساحت ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد : برای اجرای این طرح با استفاده از تکنولوژی‌های مو جود با روش‌های جدید ۱۳ رقم مختلف بذر گندم دیم مرسوم و جدید از مناطق مختلف سرد سیر کشورانتخاب شده است.

کرامتی گفت : استفاده از فرصت آیش برای کاشت محصولات جدید در کنار تقویت زمین برای کشت سال آینده ازدیگر اهد اف این طرح است.


انتهای پیام /ک


آغاز به کار سایت تحقیقاتی عملکرد گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.