سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد:

صنوف آلاینده به شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شود

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود برخی صنوف مزاحم و آلاینده در محدوده‌های شهری استان، گفت: آمادگی داریم این واحد‌ها را به درون شهرک‌های صنعتی انتقال دهیم.

صنوف آلاینده به شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، سید هاشم موسوی سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد رعایت ملاحضات زیست‌محیطی را از اصول اولیه احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: در همه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قبل از تملک و ایجاد زیرساخت، ارزیابی‌های لازم صورت گرفته و استاندارد‌ها و الزامات در این زمینه لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی از حوزه‌های تاثیرگذار در محیط زیست هستند، افزود: اگر صنایع به صورت پراکنده ساخته شوند برای تاسیس هر کدام نیازمند جاده، شبکه آب، برق و گاز و سیستم فاضلاب مجزا هستیم، اما تجمیع صنایع در یک شهرک صنعتی با ایجاد امکانات زیربنایی متمرکز در یک نقطه علاوه بر کاهش هزینه‌ها، آلودگی‌ها و تخریب زیست‌محیطی کمتری را در پی دارد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی در رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست‌محیطی پیشگام هستند و گسترش و توسعه آن‌ها با اولویت صنایع پاک، پربازده، اشتغال‌زا و همسو با محیط زیست انجام می‌شود.

موسوی رعایت زون‌بندی‌ها، مدیریت آلودگی، ایجاد و نگهداری تصفیه‌خانه‌ها، توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند شهری را از جمله اقدامات زیست‌محیطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان عنوان و بیان کرد: تعامل خوبی بین شهرک‌های صنعتی و محیط زیست در سطح استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مشکلات زیست‌محیطی به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه تولید مطرح می‌شود، واحد‌های صنعتی دارای آلایندگی زیاد به هیچ عنوان اجازه استقرار در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی ندارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود برخی صنوف مزاحم و آلاینده در محدوده‌های شهری استان، گفت: در صورت حمایت و همکاری همه بخش‌ها آمادگی داریم این واحد‌ها را به درون شهرک‌های صنعتی انتقال دهیم.

انتهای پیام/غ

 انتقال صنوف آلاینده به شهرک های صنعتی

برچسب ها: محیط زیست ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.