برگزاری ۲۵ جلسه دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری هرمزگان

از ابتدای سال تاکنون بیست و پنج جلسه دیدار مردمی حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ازابتدای سال تا کنون در بیست و پنج جلسه دیدار مردمی شرکت کرده است.
وی گفت:طرح برگزاری دیدار‌های مردمی مسؤولین قضایی استان هرمزگان بطور همزمان در دیگر حوزه‌های قضایی استان نیز اجرا شده است و طی ۱۰ ماه سپری شده در بندرعباس با هزار و ۶۰ نفر از شهروندان دیدار داشته است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در جریان برگزاری این دیدار‌های مردمی، ضمن استماع درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان، در خصوص رسیدگی به مطالبات آن‌ها دستورات لازم را صادر نموده است.
حجت الاسلام اکبری افزود:از میان درخواست‌های ارائه شده از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا کنون، ۳۷ درصد مردم خواستار دیدار حضوری با شخص رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بوده، ۹ درصد پیشنهادات خود را به منظور بهبود ارائه خدمات قضائی مطرح کرده اند.
وی گفت: ۲۲ درصد تقاضای مرخصی زندانیان و موافقت با اعطای عفو و تخفیف مجازات خود را اعلام کردند، ۱۷ درصد درخواست اعاده دادرسی و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری را ارائه کردند و ۱۵ درصد نیز خواستار تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اجرای احکام شده اند.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: تاکنون تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی شهروندان هرمزگانی مورد رسیدگی قرار گرفته و دستورات لازم در ارتباط با آن‌ها صادر شده است.
وی افزود: تسریع در روند رسیدگی به مشکلات شهروندان و تکریم ارباب رجوع مهم‌ترین هدف دیدار‌های مردمی است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: ارتباط مردم با مسئولین در تصمیم سازی‌های کاربردی به منظور رفع مشکلات اجتماعی اثر بخش بوده و نقش بسزایی در ارتقاء رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی به عنوان گرانمایه‌ترین سرمایه دستگاه قضایی خواهد داشت.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان برگزاری دیدار‌های مردمی وکلا در مساجد به منظور پاسخگویی به پرسش‌های حقوقی و قضایی مردم و آشنایی بیشتر شهروندان با این حوزه می‌باشد که انتظار می‌رود این دیدار‌ها نیز تداوم یابد.

متقاضیان دیدار مردمی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، از نقاط مختلف کشور و استان هرمزگان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با دفتر کل دادگستری استان هرمزگان به شماره تلفن:۰۷۶۳۳۳۱۷۸۶۰ و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی دادگستری کل استان هرمزگان به نشانی: www.dadhor.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

انتهای پیام/ر


دیدار مردمی رییس دادگستری هرمزگان

برچسب ها: دادگستری ، دادستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.