دانه‌های چیا را به ۸ دلیل به رژیم غذایی تان اضافه کنید

دانه‌های چیا به خاطر هزار و یک دلیل سلامتی در جهان محبوبیت زیادی کسب کرده اند. این دانه‌های ریز بهترین مکمل‌های کاهش وزن محسوب می‌شوند و آنهم به دلیل فیبر بالا، اسید‌های چرب و اسید‌های آمینه موجود در آنها.

دانه‌های چیا را به ۸ دلیل به رژیم غذایی تان اضافه کنیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانه‌های چیا به خاطر هزار و یک دلیل سلامتی در جهان محبوبیت زیادی کسب کرده اند. این دانه‌های ریز بهترین مکمل‌های کاهش وزن محسوب می‌شوند و آنهم به دلیل فیبر بالا، اسید‌های چرب و اسید‌های آمینه موجود در آنهاست

در ادامه شما را با هشت خاصیت این دانه آشنا می کنیم.

مراقبت از سلامت قلب: دانه‌های چیا منابع خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و از قلب در برابر اثرات کلسترول و مشکلات شریانی محافظت می‌کنند. مصرف منظم این دانه‌ها منجر به کاهش فشار خون و از بین رفتن مشکلات گردش خون میشود.

بهبود سلامت استخوان ها: مواد معدنی ضروری در دانه‌های چیا منجر به بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود. دو قاشق غذاخوری از دانه‌های چیا ۱۸ درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می‌کند. علاوه بر این برطرف کننده نیاز شما به پتاسیم و منیزیم نیز هست. جذب مواد معدنی موجود در دانه‌های چیا، منجر به خنثی سازی اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود.

کاهش وزن: با اضافه کردن کمی دانه چیا به رژیم غذایی به طور روزانه، می‌توانید شاهد اثرات جالب آن در از دست دادن چربی‌های بدن باشید. فیبر و آنتی اکسیدان‌های موجود در این دانه‌ها منجر به جلوگیری از انباشت چربی در بافت‌های بدن می‌شود و به حذف چربی‌هایی که قبلا در بافت ذخیره شده اند کمک می‌کند.

بهبود توده عضلانی: اسید‌های آمینه ضروری در دانه‌های چیا منجر به بهبود توده عضلانی می‌شود. پروتئین‌های موجود در این دانه‌ها به راحتی جذب می‌شود و سطح انرژی را افزایش می‌دهد.

مراقب سلامت دستگاه گوارش: فیبر موجود در دانه‌های چیا، حامی سلامت دستگاه گوارش است؛ بخصوص در کسانی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می‌برند. مصرف روزانه این دانه‌ها باعث کنترل تورم دستگاه گوارش نیز می‌شود و باکتری‌های سالم روده را افزایش می‌دهد.

تسکین درد مفاصل: محتوای امگا ۳ موجود در دانه‌های چیا، برطرف کننده درد ناشی از التهاب مفاصل است. آنتی اکسیدان‌های موجود در این دانه‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های حرکتی و آرتریت را کاهش می‌دهد.

افزایش سطح انرژی: اسید‌های چرب ضروری و پروتئین‌های این دانه‌ها انرژی بدن را تقویت می‌کند و منجر به بهبود عملکرد شما در طول روز می‌شود. دانه‌های چیا برای ورزشکاران و افرادی که مشاغل پرخطر دارند، توصیه می‌شود. چون خستگی را برطرف کرده و منجر به افزایش بهره وری فیزیکی و ذهنی می‌شود.

جلوگیری از کم آبی بدن: یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این دانه‌ها این است که پتاسیم و منیزیم موجود در آن‌ها منجر به بهبود و تعادل الکترولیت‌های بدن و جلوگیری از کم آبی بدن می‌شود.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
بعضیا دانه چیا را با تخم شربتی(تخم ریحان) اشتباه میگیرند. بهتره در این خصوص هم راهنمایی بفرمایید.
آخرین اخبار