مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد؛

آغاز طرح کشت آنغوزه در دامغان

علینقی حیدریان گفت:کشت گیاهان دارویی آنغوزه برای مقابله با خشک‌سالی و با توجه به نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا در سطح مراتع دامغان آغازشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،علینقی حیدریان  مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به کشت گیاهان دارویی آنغوزه برای مقابله با خشک‌سالی و با توجه به نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا در سطح مراتع دامغان آغازشده است، گفت: جمعی از دوستداران طبیعت با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان درکشت گیاه دارویی آنغوزه مشارکت دارند.

وی افزود: بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان از سوی منابع طبیعی برای کشت گیاهان دارویی در دامغان اختصاص‌یافته است که در هر هکتار اراضی شیب‌دار منطقه حدود یک هزار بوته از گیاه دارویی آنغوزه کشت می‌شود و پس از سه سال می‌توان از محصول آن بهره‌برداری کرد ؛ صمغ این گیاه درزمینه‌های پزشکی، صنعتی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: سالانه بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی منابع ملی دامغان برای گیاه دارویی آنغوزه بهره‌برداری می‌شود که از همین طریق برای بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اقلیم مساعد دامغان برای کشت گیاهانی مانند آنغوزه،تصریح کرد: ۲۲۰ هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت گونه‌های دارویی قرار گرفته است.

انتهای پیام / م

اختصاص ۱۴۰ میلیون تومان برای کشت گیاهان دارویی در دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار