برگزاری دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران در اهر

دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران در اهربرگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محرمی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه سیاست گذاری دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران در اهر گفت: اهر جزو اولین شهرستان‌های استان در حوزه هنر است که دارای موفقیت‌ها در برگزاری همایش‌های متعدد بوده است.

وی افزود: شهرستان اهر همچنین دومین شهرستانی است که در آن شورای نظارت و ارزشیابی هنر‌های نمایشی تشکیل شده است.

وی برگزاری موفق و متعدد جشنواره تئاتر کوتاه اهر ارسباران را گام بزرگ در حوزه هنر و خصوصا در عرصه تئاتر این منطقه برشمرد و گفت: اولین جشنواره‌ای که در سطح کشور توانسته به دست هنرمندان ابداع و اجرا شود همین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های هنری و سینمایی نیز اشاره کرد و افزود: افتخار داریم در دولت تدبیر و امید دستاورد‌های زیادی در سطح استان داشته و داریم و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

محرمی گفت: مهمترین دستاورد‌های دولت در حوزه هنر و سینما از سال ۹۴ تاکنون در این استان بهره برداری از ۱۷ سالن سینمایی و همچنین افتخار اینکه برای اولین بار در شمالغرب کشور ۴ سالن سینمایی توسط بخش خصوصی احداث شده است.

وی همچنین از راه اندازی سینمای سیار در شهر‌های چاراویماق، هشترود، جلفا و خداآفرین و همچنین انجام زیرساخت‌های سینمایی در شهرستان‌های هریس، ورزقان، بستان‌آباد، سراب و اسکو با توافق و همکاری سازمان سینمایی کشور و انجمن سینمای جوان استان نیز خبر داد.

محرمی یکی از افتخارات اخیر در شهرستان اهر را در حوزه هنر راهیابی و کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌های مختلف عکاسی در سطح بین المللی و ملی در بین فعالان و انجمن عکاسی این شهرستان عنوان کرد و افزود: این شهرستان در حوزه‌های هنری دارای استعداد‌های فراوانی است که باید زمینه رشد و شکوفایی آن‌ها فراهم شود.

وی در ادامه خواستار تسریع و توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران در برگزاری دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران در جهت استعدادیابی و شکوفایی هنر عکس در شهرستان و منطقه شد.

مهدی زارعی در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران گفت: با توجه به برگزاری موفق اولین دوره این جشنواره که بیش از ۳۰۰۰ اثر از ۵۵ شهرستان کشور به دبیرخانه جشنواره واصل‌شده بود از برگزاری دومین دوره این جشنواره نیز در آینده نزدیک خبر داد.

وی هدف از برگزاری جشنواره دوسالانه عکس ارسباران را معرفی جاذبه‌ها و زیبایی‌های منطقه ارسباران برشمرد و افزود: لازمه شرکت در این جشنواره و ارسال عکس مختص به منطقه ارسباران می‌باشد و باید تمام شرکت کنندگان از سراسر کشور تنها عکس‌های مربوط به این منطقه را ارسال کنند.

زارعی در مورد بخش‌های ارسالی برای این جشنواره‌ها نیز گفت: جشنواره عکس سال ارسباران در بخش‌های مستند اجتماعی، معماری و طبیعت و بخش ویژه (عکاسی با تلفن همراه) برگزار خواهد شد.

وی همچنین افشین بختیار، بردیا سعادت و محمدرضا بهمرام را به عنوان داوران دومین جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران معرفی کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با تأکید بر حمایت و پشتیباینی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه برگزاری این جشنواره افزود: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی کمک به مؤسسات فرهنگی و هنری در جهت برگزاری رویداد‌های فرهنگی است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نمی‌تواند از صدر تا ذیل جشنواره‌های فرهنگی و هنری را واگذار کند، اما با توجه به محدودیت منابع مالی اداره کل ارشاد استان در حد توان از جشنواره‌ها و رویداد‌های هنری حمایت می‌کند.

رئیس انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر نیز در ادامه این جلسه از موفقیت‌های چشمگیر اعضای انجمن عکاسی این شهرستان در رویداد‌های مختلف و جشنواره‌های ملی و بین المللی خبر داد و افزود: خوشبختانه با این موفقیت‌ها اعضای انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر به ۱۰۰ نفر رسیده است.

محمدرضا بهمرام با تأکید بر اینکه هنر عکاسی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه ارسباران تأثیر بسزایی داشته است، خاطرنشان کرد: قرار بود چکیده دو دوره جشنواره عکس سال ارسباران در قالب کتاب با همراهی شهرداری تبریز چاپ شود، اما گفتند، چون خارج از محدوده شهر تبریز است نمی‌توانیم قانوناً مشارکت کنیم این در حالی است که برای معرفی منطقه ارسباران همیشه نمی‌توان سخنرانی کرد، کتاب زیبایی‌های ارسباران به‌تن‌هایی می‌تواند معرف قره‌داغ و زیبایی‌های چشم‌نواز آن باشد.

وی از انتشار فراخوان دومین جشنواره دوسالانه سراسری عکس ارسباران در روز‌های آتی خبر داد و گفت: در نظر داریم مهلتی برای حضور عکاسان کشور در منطقه ارسباران را تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸ تعیین کنیم تا عکاسان بتوانند زیبایی‌های ارسباران را به ثبت برسانند.

 

انتهای پیام/ش

شهرستان اهر میزبان برگزاری جشنواره دوسالانه عکس سال ارسباران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.