رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

دستگیری سارق منازل شمالی پایتخت

سرهنگ نثاری از دستگیری سارق منزلی با بیش از ۳۰ فقره سابقه سرقت تنها در مناطق شمالی پایتخت خبر داد.

دستگیری سارق منازل شمالی پایتخت/ سرقت از منازل جهت تامین اعتیاد بردار و خرید خانه در بومهن توسط سارقبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های مشابه منزل در مناطق شمال شرق تهران که در آن‌ها سارق یا سارقان بدون هیچگونه تخریب و با استفاده از کلید وارد منازل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش داخل منازل کرده بودند، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان به یک موضوع مشترک در تمامی سرقت‌ها دست یافتند؛ در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که تمامی آن‌ها در یک دوره زمانی سه ماهه‌ گذشته به محل جدید سکونت خود نقل مکان کردند و پیش از آن‌ها فرد دیگری در آنجا سکونت داشته است که در تمامی آن‌ها، طی مدت کوتاهی با لغو قرارداد اجاره منزل از آنجا جابجا شدند.

سرهنگ نثاری تصریح کرد: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی جوانی ۲۵ ساله کردند که با اسامی مختلف نسبت به اجاره خانه با ودیعه کم و کرایه ماهیانه بالا اقدام کرده، اما پس از گذشت مدتی کوتاه قرارداد خود را لغو کرده بود، در بررسی اطلاعات بدست آمده از صاحب حقوقی منازل محل سرقت، مشخص شد که این جوان هر بار از یک شماره تلفن همراه جدید استفاده کرده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: با جمع بندی شواهد و دلایل به دست آمده، کارآگاهان متوجه شدند که تمامی سرقت‌ها توسط این شخص انجام شده است و در حالی که هیچگونه اطلاعات دقیقی از هویت واقعی وی وجود نداشت، اما سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی وی در دی ماه و دستگیری در اوایل بهمن ماه سال جاری شدند.

وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه به بیش از ۳۰ فقره سرقت در مناطق شمال شرق تهران و سرقت لوازم و اشیاء قیمتی و با ارزش از قبیل: ساعت، گوشی تلفن همراه، طلا و جواهرات، پول نقد و ... اعتراف کرد. همچنین متهم در اعترافاتش به ده‌ها فقره سرقت دیگر به شیوه تخریب درب ورودی منازل در مناطق شمال و شمال غرب شهر تهران نیز اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش درباره نحوه سرقت از منازل گفت: ابتدا در مناطق مرفه نشین اقدام به اجاره منزل می‌کردم و پس از مدت کوتاهی محل زندگی خود را تغییر داده و به محل دیگر نقل مکان می‌کردم؛ با توجه به شناختی که از مشخصات و مختصات خانه‌ها داشتم، در زمانی مناسب به محل زندگی قبلی خود برگشته و با استفاده از کلیدی که در اختیار داشتم اقدام به سرقت می‌کردم.

وی ادامه داد: در صورت تعویض قفل منزل توسط مستاجر جدید، با زاغ زنی و اطمینان از عدم حضور آن‌ها در خانه وارد خانه شده و سرقت خود را انجام می‌دادم.

سرهنگ نثاری اضافه کرد: متهم علاوه بر سرقت در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران به انجام سرقت منزل در مناطق نظام آباد، سبلان، مدنی و همچنین شهرستان قدس و کرج نیز اعتراف کرده است که تحقیقات جهت شناسایی محل‌های سرقت نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.

وی افزود: متهم که عمده پول حاصل از سرقت‌های خود را صرف خوشگذرانی کرده، به خرید یک خانه‌ی ویلایی در شهرستان بومهن و همچنین یک دستگاه خودرو مدل بالا اعتراف کرد که دستور توقیف این اموال از سوی مقام قضایی صادر شد؛ وی همچنین اعلام کرد که با قسمتی از پول حاصل از سرقت‌ها هزینه اعتیاد برادرش را تامین کرده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: متهم با قرار قانونی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار