معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

۸۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد خدماتی سبز برگزیده شدند

تجریشی گفت: در همایش ملی صنعت و خدمات سبز، از مجموع ۲۵۳ واحد صنعتی و خدماتی، ۸۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد خدماتی سبز برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز (سه‌شنبه دوم بهمن ماه) برگزار شد، با بیان اینکه برای این همایش ۲۵۳ واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱۷ واحد صنعتی و ۳۶ واحد خدماتی بوده است، اظهار کرد: ۱۴ واحد به عنوان واحد صنعت برگزیده سبز و ۶۷ واحد صنعت سبز انتخاب شده‌اند. همچنین از ۳ واحد به عنوان واحد خدماتی برگزیده سبز و ۱۱ واحد خدماتی تقدیر شد.

وی با بیان اینکه فراخوان ثبت نام واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز از ۱۵ مهر ماه امسال اعلام شد، گفت: انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز در ادارات کل محیط زیست استان و کارگروهی در ستاد انجام شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزء شاخص‌های انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

تجریشی با بیان اینکه واحد‌های منتخب نباید جزء صنایع آلاینده باشند، گفت: افزون بر این استقرار دفتر HSE ارتقای دانش محیط زیستی به کارکنان و داشتن گواهی ISO ۱۴۰۰، دیگر محور‌های انتخاب واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز بوده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هدف از برگزاری همایش ملی صنعت و خدمات سبز این است که بتوانیم ضمن تشویق این واحدها، فرهنگ نگرش محیط زیستی را توسعه دهیم و بستری مناسب برای حضور این واحد‌های پاک در بازار‌های بین المللی فراهم کنیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش این است که بستری برای ایجاد ارتباط بین واحد‌های تولیدی و خدماتی سبز و سازمان حفاظت محیط زیست فراهم شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ثبت نام برای این همایش به شکل خوداظهاری و مستندات به صورت الکترونیک دریافت شده بود.

تجریشی تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب واحد‌های سبز روشن است و انتخاب واحد‌ها به هیچ وجه سلیقه‌ای و غیرمتعارف نبوده است. امتیازدهی به واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز در استان‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار