انگلیس تعداد جنگنده‌های خود در سوریه را کاهش می‌دهد

نیروی هوایی انگلیس اعلام کرد پس از تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج آمریکا از سوریه، لندن تصمیم دارد شمار جنگنده‌های خود در آسمان سوریه را کاهش دهد.

انگلیس تعداد جنگنده‌های خود در سوریه  را کاهش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نیروهای خود در سوریه را کاهش می‌دهد.

بنا به گزارش پایگاه «دیلی‌میل» نیروی هوایی سلطنتی انگلیس (RAF) در حال برنامه‌ریزی خروج هشت فروند جنگنده ترنادو است که در آسمان عراق و سوریه عملیات انجام می‌دادند.

به نوشته دیلی‌میل ۶ جنگنده تایفون و ۱۰ پهپاد ام-کیو ریِپِر انگلیس همچنان در خاورمیانه به عملیات‌ خود ادامه خواهند داد.

پیش از این گزارش شده بود که نیروی هوایی انگلیس تصمیم دارد در ماه مارس ۲۰۱۹ جنگنده‌های قدیمی ترنادو را با جنگنده‌های جدید جایگزین کند، اما اکنون وب‌سایت دیلی‌میل به نقل از منابع آگاه در نیروی هوایی انگلیس خبر خروج کامل این جنگنده‌ها بدون جایگزین را اعلام کرده است.

به گفته این منبع آگاه، نیروی هوایی انگلیس تصمیم آمریکا به خروج کامل نیرو‌های خود از سوریه را علت اصلی تغییر تصمیم اولیه خود اعلام کرده است. نیروی هوایی انگلیس در چارچوب نیرو‌های ائتلاف جهانیِ به اصطلاح ضد داعش هم‌اکنون بدون دعوت رسمی دولت قانونی دمشق در سوریه حضور دارد. دولت سوریه بار‌ها به حضور نیرو‌های ائتلاف اعتراض کرده و خواستار خروج فوری آن‌ها از خاک کشور خود شده‌ است.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی اعلام کرد به‌ زودی همه نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیرو‌ها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بار‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن به زودی نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهاراتشان را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار