۲ محموله قاچاق دام کشف شد / ضبط ۳۰۰ میلیارد تومان کالا در لرستان

معاون اقتصادی استانداری لرستان، با اشاره به ضبط ۳۰۰ میلیارد تومان کالا در لرستان، از کشف دو محموله قاچاق دام در این استان طی هفته گذشته خبر داد.

 ۲ محموله قاچاق دام کشف شد / ضبط ۳۰۰ میلیارد تومان کالا در لرستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گودرز امیری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح اقتصادی در لرستان، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها شهرک پتروشیمی بوده که به دنبال آن چهار طرح بزرگ که بخشی از آن‌ها مواد اولیه پتروشیمی است، شروع شده است و برای آن‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۸۰ نفر کارگر در این چهار طرح مشغول به فعالیت هستند، افزود: در پتروشیمی نیز حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند و تولید آن ادامه دارد.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی ۲۰۰ هکتار گلخانه در سطح استان آغاز شده که در افزایش تولید و ارزش افزوده خیلی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.امیری بیان داشت: همچنین عملیات اجرایی گاوداری دو هزار راسی «گریت» نیز از جمله پروژه‌های بزرگ در استان بوده که آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه بزرگ اقتصادی در استان به مرحله تکمیل و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: مهم‌ترین آن‌ها عظیم خودرو بوده که بنا است با حضور یکی از مسئولان کشوری افتتاح شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، بیان داشت: همچنین ماشین آلات و تجهیزات نساجی بروجرد از گمرک ترخیص شده و در حال نصب در کارخانه بوده و تولید آن به ۳۰ میلیون متر می‌رسد.

امیری با اشاره به تکمیل فاز اول صنایع غذایی گهر، ماهیان خاویاری پلدختر، فاز اول هتل شاپورخواست، فاز نخست دهکده گردشگری مخملکوه و مجتمع گردشگری بروجرد، گفت: همچنین گاوداری دو هزار راسی الیگودرز آماده افتتاح است.وی، گفت: ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب در استان داریم که همه این‌ها به مرحله بهره برداری رسیده است.

معاون اقتصادی استانداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره به ستاد تنظیم بازار استان، بیان داشت: این ستاد در شرایطی به صورت ویژه هر شب تشکیل می‌شد، در این ستاد دادستان، نماینده سپاه، نیروی انتظامی، اطلاعات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مرتبط با تنظیم بازار حضور دارند.

امیری با بیان اینکه هر گونه تصمیم گیری در رابطه با توزیع کالا و قیمت گذاری در این ستاد صورت می‌گیرد، افزود: متاسفانه یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که هم ما مسئولین و هم مردم منتقد هستند، معلوم نیست چه کسی باید این وسط موضوع را حل کند.

وی با اشاره به اینکه قاعدتا تصمیماتی که گرفته می‌شود باید اجرا شود، عنوان کرد: ممکن بوده جا‌هایی نیز درصدی خطا وجود داشته باشد، اما قاعدتا باید اجرا شود.

معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه در مصوبات این ستاد تفویض شد که گروهی نحوه توزیع گوشت را تصمیم گیری کنند و ارائه بدهند، گفت: این گروه متشکل از جهاد کشاورزی، استانداری، نماینده اصناف، نماینده صنعت، معدن و تجارت، نماینده تعزیرات و ... است.

امیری با تاکید بر اینکه گا‌ها گفته می‌شود که گوشت نباید به قصاب داده شود، پس باید چه کسی توزیع کند؟ مگر می‌شود در ماشین بگذاریم و در شهر و روستا بگردیم؟ افزود: به هر شهرستان اعلام شده که چند قصاب مورد وثوق را اعلام کنند، اطلاع رسانی نیز صورت گیرد که در چه تاریخی گوشت گرم و منجمد در این قصابی‌ها عرضه شود.

وی، بیان داشت: جالب است گزارش‌هایی را به ستاد تنظیم بازار می‌آورند که به طور مثال یک نفر در یک روز چهار بار آمده و گوشت گرفته است، افزود: اینکه این فرد اخلاق را رعایت نمی‌کند چه کار باید کرد؟ آیا امکان پذیر است که جلوی شخصی را در فروشگاه و یک قصابی بگیرند؟ خود مردم باید رعایت کنند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، افزود: تا امروز بالغ بر هزار تن مرغ منجمد، گوشت گرم وارداتی و گوشت منجمد در سطح استان توزیع شده است.

امیری با تاکید بر اینکه اگر کسی روش منطقی و قابل قبولی برای عرضه کالا دارد و مشکل را حل می‌کند آماده اجرای آن هستیم، افزود: نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق ضبط شده در انبار‌های لرستان وجود دارد که از طریق تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی ضبط شده است و این کالا‌ها نزد اموال تملیکی استان است.وی با بیان اینکه آنقدر انبار‌ها پر شده است که از اجاره انبار خسته شده ایم، افزود: پافشاری و اصرار زیادی شده که هر چه سریع‌تر این کالا‌ها از طریق مزایده به فروش برسند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان همچنین با بیان اینکه در هفته گذشته دو محموله قاچاق دام در استان ضبط شدند، گفت: امروز نیز قرار بود یک محموله از طریق مزایده یا کشتار شود و به فروش برسد و یا به صورت زنده به فروش برسد، چرا که ممکن بوده برخی از آن‌ها امکان کشتار نداشته باشند.

امیری که در گفت و گوی خبری سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه ممکن است جا‌هایی نیز قاچاق به گونه‌ای صورت گیرد که قابل رصد نباشد، عنوان کرد: با این وجود دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برای جلوگیری از انجام این کار به صورت جدی پای کار هستند.

انتهای پیام/د

ضبط ۳۰۰ میلیارد تومان کالا در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.