معاون محیط‌زیست لرستان مطرح کرد؛

پایش جایگاه‌های سوخت یورو ۴ در لرستان

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان از پایش پنج جایگاه سوخت دیزلی و بنزینی در محور‌های مواصلاتی استان طی هفته هوای پاک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، الهام برنا گفت: برنامه‌های مختلفی  به مناسبت هفته هوای پاک در کشور و به‌تبع لرستان انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از گرامی‌داشت هوای پاک، اشاعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست است که خوشبختانه طی سالیان اخیر عزمی همگانی برای تحقق این مهم در بین مردم و به ویژه سازمان‌های مردن‌نهاد شکل گرفته است.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۶ روز آلاینده را در استان شاهد بودیم، افزود: از این تعداد، یک روز بسیار خطرناک، چهار روز خطرناک، ۹ روز بسیار ناسالم، ۱۰ روز ناسالم و ۱۲ روز ناسالم برای افراد حساس بودند.

برنا بخش عمده آلودگی‌های شهر‌ها را انسان‌ساخت عنوان و تصریح کرد: در این خصوص نیز مسؤولیت اجتماعی مردم نسبت به مسائل زیست‌محیطی افزایش یافته به‌گونه‌ای که شاهد برگزاری همایش‌های مختلف در سطح اجتماع برای کاهش میزان آلودگی محیطی هستیم.

وی ادامه داد: تشدید بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو، فراخوان‌های نقاشی و مقاله‌نویسی در خصوص حفاظت از محیط‌زیست و توزیع پکیج‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های هفته «هوای پاک» است.

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست لرستان از پایش پنج جایگاه سوخت دیزلی و بنزینی در محور‌های مواصلاتی استان طی این هفته خبر داد و گفت: برخی جایگاه‌های سوخت در استان قابلیت عرضه سوخت یورو ۴ را دارند در روز‌های پیش‌رو از نحوه عملکرد آن‌ها بازدید به‌عمل می‌آید.

برنا با تأکید بر اینکه داشتن هوایی پاک تنها وظیفه سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیست، اظهار داشت: برای تحقق این مهم بایستی حداقل ۱۶ دستگاه متولی که قانون برای آن‌ها برنامه‌هایی را وضع کرده اجرایی نمایند، در غیر این صورت داشتن هوای پاک به آرزویی دست‌نیافتنی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/د

داشتن هوای پاک با عزمی همگانی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.