شهردار نایین مطرح کرد؛

از اجرای طرح ساخت یادمان شهدای گمنام تا ایجاد المان شهری با جنگنده اف ۵

شهردار نایین گفت: یادمان شهدای گمنام و المان شهری با هدف گرامی داشتن یاد شهدای گمنام و نیروی هوایی ارتش در حال اجرا است.

اردشیر عسکری شهردار نایین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:در حوزه شهری نایین آرامگاه و یادمانی ازشهدای گمنام وجود نداشت که با همکاری فرماندهی سپاه شهرستان نسبت به جانمایی تشییع شهدا در پارک لاله صورت گرفت و هدف از انتخاب این مرکز تفریحی به دلیل تجمع مردم و حضور مسافران، گردشگران بود چرا که بر این باوریم امروز نسل جدید و جوان نیازمند آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

شهردار نایین با اشاره به شروع طرح برنامه ریزی اجرایی یادمان شهدای گمنام بیان نمود: قبل از تدفین شهدای گمنام براساس رعایت اصول و قواعدی از سوی نهاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس طرح ایجاد یادمان مد نظر بود، اما علی رغم نبود منابع مالی و همچنین عدم اعتبارات ریالی در شهرداری، طرح به تازگی آماده شده که نمای مکان در آن ترکیبی از تاریخ ومعماری سنتی نایین همچنین قداست این مکان است.

وی افزود: مقدمات کار ظرف مدت باقی مانده از سال جمع بندی شده تا در آستانه یادواره شهدا که در پایان بهمن ماه وجود دارد، حداقل زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یادمان فراهم شود و تا پایان فروردین ماه به مرحله تکمیل برسد.

عسکری با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند همیار خوبی برای جلب مشارکت‌های مردمی باشد افزود: رسانه‌ها شایستگی و حضور مردم در صحنه‌ها را باید تبیین کنند که البته در آینده فراخوانی به جهت اینکه شهروندانی که تمایل دارند در باقیات الصالحات و ساخت بقعه شهدای گمنام یار شهرداری باشند با حداقل هزینه‌ها برای ساخت آن تلاش کنند.

شهردار نایین در ادامه به ایجاد المان شهری در نایین اشاره و بیان نمود: المان میدان جمهوری اسلامی در حوزه تخصصی مورد مطالعه پدافند جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت چرا که منطقه نایین از جمله مناطق حساس و مهمی است که سالیانه مانور‌هایی در این شهرستان توسط نیروی هوایی ارتش برگزار می‌شود و بنا به صلاح دید مقامات همچنین حضورتیم‌های پزشکی به جهت کار عام المنفعه محلی اقدام برای ساخت این المان در حال انجام است.

وی گفت: با توجه به اینکه این جایگاه جایگاه مهم و حساسی است کارشناسان نیروی هوایی بر این معتقدن با توجه به اینکه به لحاظ عبور و مرور همچنین شاهراه مواصلاتی کشور در نایین واقع شده این تکنولوژی و توانمندی می‌تواند نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد که یک دستگاه المان با ترکیبی از چند موضوع هواپیما با ابعاد واقعی مدل اف ۵ هواپیمای جنگنده و تندیس خلبان شهید است.

عسکری خاطرنشان نمود: نیروی هوایی کلیه هزینه‌ها اهم از حمل و نقل، جابه جایی و نصب المان را تقبل نموده که یکی از خوش اقبالی‌های شهرستان است.

وی در پایان افزود: المان شهری از موثرترین تاثیر گزاری برای ادای دین به مقام شامخ شهدای خلبان است.

انتهای پیام/ب

توضیحات شهردار نایین در خصوص اجرای یادمان شهدای گمنام

برچسب ها: استانداری ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار