بازداشت خواستگاری که با آیدی جعلی ایجاد مزاحمت می‌کرد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ساخت آیدی جعلی و تهدید به انتشار تصاویر شخصی و مزاحمت تلفنی، از شاکیه درخواست مبلغ یکصد میلیون ریال کرده بود، خبر داد.

بازداشت خواستگاری که با آیدی جعلی ایجاد مزاحمت می‌کردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: خانمی ۲۷ ساله ساکن جنوب شرق تهران با طرح شکایتی اظهار داشت فردی ناشناس با دسترسی به اطلاعات و محتویات داخل گوشی همراه من، ضمن ساختن آیدی جعلی برای مخاطبان من ایجاد مزاحمت کرده و از من مبلغ یکصد میلیون ریال، درخواست کرده و گفته است اگر این مبلغ را نپردازم تصاویر شخصی ام را شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

این مقام مسئول افزود: با تحقیق بیشتر از شاکیه، او گفت: متهم برادر یکی از دوستان دانشگاهی ام است وهنگام رفت آمد با دوستم به من علاقه‌مند شده است و با پیشنهاد ازدواج ارتباط دوستانه‌ای جهت آشنایی بیشتر ازهم و خانواده‌ها برقرار کردیم، ولی خواستگارم بدون اطلاع من با دسترسی به گوشی همراهم، اقدام به استخراج اطلاعات شخصی و خانوادگی من کرده است.

سرهنگ کاظمی افزود: با احضار متهم ۳۲ ساله ساکن تهران، وی در تحقیقات انجام شده، بیان کرد مدت چهار سال با شاکیه به قصد ازدواج ارتباط دوستانه داشتم واز وی طلبکار هستم، به دلیل اینکه صفحه اجتماعی مرا در شبکه‌های اجتماعی بلاک و مسدود می‌کرد تصمیم گرفتم به قصد انتقام گیری و آزار و اذیت وی با آی دی‌های مختلف برای او ایجاد مزاحمت کنم و تصویرش را منتشر نمایم.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس در این خصوص گفت: پرونده با ادله جمع آوری شده طرفین به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای جهت سیر مراحل قانونی پرونده ارسال شد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان توصیه کرد: اکنون که استفاده از شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه‌ها شکل می‌گیرد، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت اخلاق مداری از سوء تفاهم و آسیب‌های تعامل در این فضا بکاهییم همانطور که برای حضوردر جامعه و تعامل با دیگران رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خالی از این امر نیستند.

وی خاطرنشان کرد: همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال و پست مطالب شخصی نشود و مطالب متناسب با مخاطب ارسال شود، هوشیارانه عمل کنید تا در آینده از تاثیر منفی این اعتماد در وضعیتی علیه خود قرار نگیرید.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار جنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار