رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

انقلاب اسلامی پدیده دوران است

حجت الاسلام نوری زاده در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: انقلاب ما پدیده دوران است، پدیده‌ای که قرن‌ها و اعصار متمادی همه انبیا و اولیا انتظار آن را داشتند.

انقلاب اسلامی پدیده دوران استبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و نمایندگان نهادها و سازمان‌های استان تهران، سه‌شنبه دوم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به فرازی از دعای روز سه شنبه گفت: در دعای این روز آمده که؛ خدایا ما را در زمره سپاهیانت قرار بده که سپاهیان تو همیشه پیروز هستند. امیدواریم با فعالیت‌ در حوزه فرهنگی و حوزه‌هایی که تعهدش بر دوش ما است، در زمره جنود الهی قرار بگیریم.

وی افزود: همچنین در این دعا آمده که؛ خدایا مارا در حزب خود قرار بده. لذا واژه حزب اللهی که اکنون استفاده می‌شود در مکان‌ها و مقاطع مختلف بعد از انقلاب کاربرد پیدا کرد. ما هم از خدا می‌خواهیم که ما را در خزب خود قرار دهد زیرا که رستگاری در این حزب است. با هیمن خطی و مشی‌ای که در دفاع از کیان انقلاب و نظام و ارزش‌های آن، ولی زمانه رهبر انقلاب داریم از خدا می‌خواهیم ما را از خزب خود بداند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: انقلاب ما پدیده دوران است. پدیده‌ای که قرن‌ها و اعصار متمادی همه انبیا و اولیا انتظار آن را داشتند بنا بر این انقلاب اسلامی برگ زرینی در تاریخ بشریت است.

وی افزود: برای تشکیل حکومت دینی دو مولفه لازم است، اول؛ بودن امام و دوم؛ همراهی کردن امت در کنار امام. این دو مولفه هیچگاه در طول تاریخ در کنار هم قرار نگرفته‌اند. از سال ۱۱ تا ۲۶۱ هجری، دوران پیغمبر(ص) و امامان معصوم(ع)، در طول این دویست و پنجاه سال هم امام حضور دارد و هم امت. ولی امت در کنار امام نقش خود را به خوبی ایفا نکرد. لذا حکومت اسلامی با همه ابعاد و ظرفیت‌های خود تشکیل نشد. به همین دلیل انقلاب اسلامی منتهای آمال انبیا و اولیا بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده گفت: در زمان غیبت، در برهه‌هایی، امت حضور داشتند، اما در کنار ولی فقیهِ جامع الشرایطی که خود امام معصوم(عج) او به عنوان جانشین معرفی کرده بود، قرار نگرفته و او را همراهی نکردند.

وی افزود: در سال ۱۳۵۷ دو مولفه‌ی امام و امت در کنار یکدیگر قرار گرفتند. امت مستحکم و با عقیده در کنار ولی فقیه جامع الشرایط و با بصیرتی چون امام خمینی(ره) قرار گرفت. لذا ما باید قدر این انقلاب را بدانیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: انقلاب اسلامی به افسانه جدایی دین از سیاست خاتمه بخشید. بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، چنین القا می‌شد که دین جنبه‌های فردی دارد و بایستی در حد فرد و خانواده باشد، اما حکومت و حاکمیت ابزار دیگری تحت عنوان «مادیات» می‌خواهد. بنا براین جدایی دین از سیاست را القاء کردند، از همین رو حاکمیت آنها حاکمیت زور و زر و تزویر است.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند بساط همه حکومت‌های ظالمانه و جائرانه را برمی‌چیند. از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمنی‌های بسیاری بر علیه این تجربه موفق شروع شد. اکنون با همه دشمنی ها و لفظ هایی که عمر انقلاب را کوتاه می‌شمردند، به چهل سالگی انقلاب رسیده‌ایم. چهل سالگی این انقلاب بسیار مهم است. چهل سالگی انقلاب یعنی بلوغ آن و ادامه تفکری که امام و شهدا بر آن پافشاری داشتند، یعنی؛ متصل شدن این قیام به قیام حضرت ولی‌عصر(عج).

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمودی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه، طبق گفته امام راحل(ره) مساجد سنگر است، گفت: ما هم به این موضوع اعتقاد داریم که انقلاب از مساجد هدایت، دفاع مقدس از مساجد شروع شد و اگر قرار باشد انقلاب راحفظ و بیمه کنیم لذا باید از ظرفیت‌های مساجد در این ایام استفاده شود.

وی افزود: شهر تهران به دلیل اینکه ۲۲ منطقه دارد و تعداد مساجد در این مناطق زیاد است، نباید در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، یک مراسم محوری داشته باشد. هر منطقه در تهران به اندازه چند استان ظرفیت دارد بنا بر این باید کل تهران فعالیت بیشتری داشته باشد.

محمودی گفت: باید از اول بهمن مراسمات استقبال برگزار و در سطح شهر معلوم باشد که دهه فجر در راه است.

یادآور می‌شود؛ نمایندگان ادارات تهران در این مراسم برنامه‌های سازمان متبوع خود را تشریح و خلاصه‌ای از عملکرد آن در طول چهل سال از پیروزی انقلاب توضیح دادند. نمایندگان جهاد دانشگاهی، بسیج استان تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد، حوزه علمیه خواهران، سپاه تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، بنیاد شهید، کمیته امداد، دانشگاه آزاد، اتاق اصناف و... حضور داشتند.

لازم به ذکر است کارگروه های تشکیل شده در ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان تهران به شرح ذیل است: کارگروه «مساجد»، «هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی»، «قرآن»، «نهادها و سازمان‌ها»، «امور نمایشگاه‌ها»، «اصناف و بازاریان»، «روستایی و عشایری»، «زنان و خانواده»، «بهداشت درمان و سلامت»، «کارگری و کارآفرینی»، «حوزه و روحانیت»، «همیاری و خدمت رسانی»، «ارتباطات و اطلاع رسانی».

فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار محوری افتخار به گذشته، امید به آینده به شرح زیر اعلام شد.

جمعه ۱۲ بهمن انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال مکتب فکری امام(ره)، نصرت الهی و ولایتمداری

شنبه ۱۳ بهمن؛ انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال مردم سالاری دینی، استقلال و آزادی

یکشنبه ۱۴ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال اعتمادبه نفس ملی، خودباوری و پیشرفت علمی

دوشنبه ۱۵ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال مقاومت، انقلابی گری و استکبارستیزی

سه شنبه ۱۶ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال مجاهدت فرهنگی، تمدن سازی و امت اسلامی

چهارشنبه ۱۷ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال دین‌مداری، نهضت قرآنی و زمینه سازی ظهور مهدوی(ع)

پنج شنبه ۱۸ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال ایثار، جهاد فی سبیل الله و شهادت طلبی

جمعه ۱۹ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال نفی وابستگی، مقابه با تحریم و تهدید ـ خوداتکایی

شنبه ۲۰ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال الگوی فاطمی(س)، تحکیم خانواده و افتخارآفرینی زنان ایرانی

یکشنبه ۲۱ بهمن، انقلاب اسلامی؛ ۴۰ سال امنیت همه جانبه، اقتدار ملی و عزت آفرینی

دوشنبه ۲۲ بهمن، ۲۲ بهمن تماشایی، جشن پرشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
پدیده دوران چیه بعد از جمهوری اسلامی پیغمبر و جمهوری اسلامی حضرت علی و جمهوری اسلامی امام حسن چهارمین جمهوری اسلامی تاریخه
آخرین اخبار