گروکشی کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل برخی قوانین، درصدی از پاداش پرسپولیس ایران را گرو نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از نایب قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، پاداش زیادی نصیب سرخپوشان شد، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با توجه به مشکلاتی که برای پرداخت این مبلغ داشت، خیلی دیر پاداش میلیاردی را تحویل مسئولان این باشگاه داد تا سرانجام آن‌ها پول را در اردوی قطر بین بازیکنان و کادرفنی تقسیم کنند.

البته هنوز بخشی از پاداش پرسپولیسی‌ها در گروی AFC است و کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل جرایم انضباطی و برخی موارد، ملاحظاتی اندیشیده، اما درصدی را به مسئولان تیم سرخپوش داده است. همچنین طبق قانون ۵ درصد پاداش تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان از سوی AFC صرف امور خیریه می‌شود و پاداش دریافتی پرسپولیس با کسر ۵ درصد کار‌های خیریه و جرایم انضباطی است.

امیرعلی حسینی، مدیر روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: پاداش پرسپولیس از AFC هنوز به طور کامل گرفته نشده، اما آن‌ها یک سری ملاحظاتی دارند و جرایمی است که باید ابتدا تعیین تکلیف شوند و سپس دیگر پاداش به حساب باشگاه واریز شود. برای مثال اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد به پرسپولیس، استقلال و یا فدراسیون فوتبال مبلغی را پرداخت کند، از کمیته‌های حقوقی، انضباطی و ... استعلام می‌گیرد که آیا باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها بدهی دارند یا خیر و پس از تعیین تکلیف و برگزاری جلسه AFC تصمیم گیری می‌کند.

او افزود: پس از اینکه مشخص شد به عنوان مثال پرسپولیس ۲ پرونده انضباطی دارد، آن‌ها از باشگاه سوال می‌کنند که مبلغ جریمه را چطور پرداخت می‌کنید. اگر جواب باشگاه این باشد که میزان جریمه از روی پاداش کم شود که مشکلی وجود ندارد و این کار انجام خواهد شد، در غیر این صورت پاداش به طور کامل به حساب باشگاه واریز می‌شود و پس از آن باید جرایم را پرداخت کنیم که برای راحتی و سهولت، باشگاه‌ها به طور معمول راه اولی را انتخاب می‌کنند.

امیرعلی حسینی ادامه داد: پرداخت نشدن پول از سوی AFC شاید به این دلیل است که آن‌ها نمی‌توانند بیشتر از درصدی خاص پول دهند، زیرا مبلغ جریمه زیاد نیست. با کمک کمیته حقوقی، جوابیه پرونده‌های انضباطی را برای AFC ارسال کردیم و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نامه‌ای به باشگاه ارسال کرد که جوابیه‌ها را مشاهده کرده است. به هرحال اکنون منتظر برگزاری جلسه هستیم تا میزان جرایم و ... مشخص شود.

مدیر روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس تهران در پایان گفت: به طور قطع جرایم انضباطی از پاداش پرسپولیس کسر خواهد شد. همچنین در قوانین آماده است که به دلیل کار‌های اجتماعی و خیریه ۵ درصد از پاداش تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان صرف انجام این کار‌ها خواهد شد، اما مبلغ جریمه ها را نمی‌دانیم چه قدر است و پاداش نیز به دلیل ملاحظات AFC در کفدراسیون فوتبال آسیا است تا پس از برگزاری جلسه مشخص شود چه مقدار پول باید دریافت کنیم.


بیشتر بخوانید:

پرونده نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شد

 تغییر محل برگزاری تمرین سرخپوشان / پرسپولیس به تهرانسر برمی‌گردد

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در واکنش به اظهارات کی روش

بازی دوستانه با پرسپولیس در دستورکار ماشین سازان / ادینهو راهی تبریز می‌شود

هافبک سابق پرسپولیس به "سوون سامسونگ" پیوست


انتهای پیام/

اظهارات مسئول روابط بین الملل باشگاه پرسپولیس درباره پاداش سرخپوشان در AFC

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار