رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:۸۰ درصد از بیماری های غیرواگیر هم اکنون قابل کنترل است و غربالگری در مراکز بهداشت انجام می شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سلمانزاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: مهمترین اتفاقی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد تشکیل ساختاری به نام نظام شبکه بهداشت بود که به روستاها رفت و مراکز بهداشتی شکل گرفتند.

وی برخی پروژه های دهه فجر را شامل کلینیک آیت الله طالقانی، مراکز بهداشتی درمانی امام رضا در آبادان و دو بلوک خوابگاهی در دیری فارم آبادان و بخش دیالیز بیمارستان اروندکنار برشمرد که در ایام دهه فجر به بهره برداری میرسند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به نقش و دستاورد طرح تحول سلامت افزود: اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد، خدماتی مانند بازسازی بیمارستان ها و راه اندازی مراکز پیش رفته زایمان و ترویج زایمان طبیعی و کمک به ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق کم برخوردار از آن جمله است.

سلمان زاده تازه ترین خبر در حوزه گردشگری سلامت را نیز افتتاح دهکده گردشگری سلامت دانست که خدمات بسیاری به بیماران خارجی ارائه می کند. چرا که وقتی گردشگر برای سلامت وارد منطقه می شود در کنارش بخش های دیگر هم توسعه پیدا می کنند. 

وی ادامه داد: بیماری های قلبی، تصادف و غیره امروز موجب ۸۰ درصد از مرگ و میرها است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: آمار سرطان به خاطر افزایش فست فود نگران کننده است که به سبک زندگی مردم برمی گردد و باید تغییر کند؛ شیوع آسم در بزرگسالان نیز به علت آلودگی صنعتی و ریزگردها نگران کننده است و در منطقه ما از بقیه نقاط کشور بیشتر است. 

یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان هم با اشاره به کنترل افت کیفیت آب در منطقه گفت: تصفیه خانه های آب تحت نظارت هستند، آب به طور مستمر پایش میشود اما به دلیل فرسودگی سیستم شبکه آب و فاضلاب شکستگی هایی وجود دارد اما به دلیل کلرزنی موردی دیده نمی شود. 

وی در مورد سگ های ولگرد هم گفت:  سالانه ۸۰۰ گزش و هاری در استان اتفاق می افتد؛ به همین دلیل به یکی از دغدغه های ما تبدیل شده و با وجود آنکه قانون زنده گیری سگ ها و تعیین تکلیفشان ابلاغ شده اما شهرداری همکاری نمیکند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در مورد اختلاف قیمت در داروخانه ها افزود: مراجعه کننده ها هرموردی را در این حوزه از طریق 190 سامانه رسیدگی به شکایات اطلاع دهند.

پروین معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان هم گفت: بخش سوختگی در اورژانس در حال ساخت شهید بهشتی که شامل ۱۰ تخت و ۴ بی ای سیو و دو اتاق عمل است سال ۹۸ به بهره برداری میرسد و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد. 

انتهای پیام/ د

کنترل ۸۰ درصد از بیماری های غیرواگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.