کلنگ‌زنی ۶ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجردر استان همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از کلنگ‌زنی شش طرح صنعتی و معدنی در استان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

کلنگ‌زنی ۶ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجردر استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا، متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: در بهمن‌ماه امسال روند اجرایی چندین طرح در زمینه‌های تولید انواع پوشاک، فروسیلیس، منگنز و شمش منیزیم با توجه به فرآوری مواد معدنی موجود در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: تعدادی از این طرح‌ها دارای مصوباتی از محل تسهیلات صنایع روستایی و عشایری در بخش سرمایه ثابت و گردش است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.
متین با اشاره به سرمایه‌گذاری 8 هزار و 500 میلیارد تومانی در واحدهای موصوف تولیدی گفت: این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و 140 نفر از بومیان شهرستان‌های ملایر و تویسرکان را فراهم می‌کند.
متین با اشاره به طرح فرآوری کانی غیرفلزی فروسیلیس که از مزیت نسبی منطقه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: این طرح به منظور استفاده بهینه در جهت فرآوری مواد اولیه باهدف افزایش چند صد برابری ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی و جهت تهیه انواع شیشه و ظروف کریستال است.

وی در مورد طرح دیگر که در زمینه فلز منگنز است، ابراز کرد: این فلز به عنوان یک عنصر آلیاژی در صنایع فولادسازی کاربرد دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه از دیگر طرح‌هایی اجرایی در دهه فجر امسال فرآوری فلز منیزیم است که در ساخت قطعات خودرو و هواپیما استفاده می‌شود، افزود: این‌ها نشانه ورود استان همدان به انواع شاخه‌های تولیدات خاص و استراتژی است.
انتهای پیام/ج

 

کلنگ‌زنی ۶ پروژه صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجردر استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.