مدیر آموزش و پرورش بوکان؛

بوکان، رتبه اول آذربایجان غربی در جذب نوآموز

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: امسال۳هزار نوآموز در سطح این شهرستان، جذب مراکز پیش دبستانی شده اند که از این لحاظ رتبه اول استان را دارا می‌باشیم.

سلیمان مام عزیزی مدیر آموزش و پرورش بوکان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اعلام اینکه این شهرستان، رتبه اول استان را از نظر جذب نوآموز دارا می‌باشد، اظهار داشت: امسال ۳ هزار نوآموز در سطح این شهرستان، جذب مراکز پیش دبستانی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کودک پیش آموزی در سطح شهرستان بوکان وجود ندارد که بخاطر ناتوانی مالی در مراکز پیش دبستانی پذیرش نشده باشد، یادآور شد: شهریه‌ی این مراکز در نقاط شهری ۳٨۰ هزار تومان و در روستا‌ها ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد و در مواردی که خانواده کودک ناتوان در پرداخت این مبلغ باشند، بدون دریافت وجه پذیرش می‌شوند.

استاندارد سازی کامل سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ وسیله نقلیه غیر استانداردی برای سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزی بوکان استفاده نمی‌شود و کلیه‌ی این وسایل نقلیه، توسط کارشناسان ارزیابی وتایید شده اند، افزود: در این ارزیابی ها، شرکت‌های حمل ونقل و صلاحیت عمومی رانندگان و میزان مهارت آنها، مورد پایش قرار داده شده است.

وی با اذعان به اینکه هزینه سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان بی بضاعف نیز، از محل صندوق پیوند مدارس پرداخت شده و هیچ دانش آموزی بخاطر ناتوانی مالی از استفاده از این سرویس‌ها منع نشده است، تاکید کرد: متاسفانه برخی از اولیای دانش آموزان، بدون توجه هشدار ها، از سرویس‌های نقلیه شخصی برای جابجایی دانش آموزان استفاده می‌کنند که در مورد خطرات احتمالی این کار، به آن‌ها هشدار داده شده است.



۴۰درصد مدارس بوکان یک نوبته می‌باشد



سلیمان مام عزیزی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰ درصد مدارس سطح این شهرستان یک نوبته است، بیان کرد: برای تک شیفته کردن کلیه‌ی مدارس این شهرستان، به ۴۰۰ کلاس درس جدید نیاز داریم که با توجه به وضعیت کنونی، ساخت این تعداد کلاس، سه تا چهار سال زمان می‌برد.

وی گفت: در سنوات گذشته ساماندهی فضا‌های آموزشی، لحاظ نشده بود که در حال حاظر این مهم مورد توجه قرار گرفته و تعدادی از مدارس، تنها از طریق ساماندهی فضا‌ها یک نوبته شده اند.

٤۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان بوکان مشغول به تحصیل هستند؛ سرانه فضای آموزشی در کشور ۹ متر مربع و در آذربایجان غربی شش متر برای هر دانش آموز است که این میزان در شهرستان بوکان ۳.۵ متر مربع است.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.