نخستین انتخابات عمومی در تایلند پس از کودتای نظامی ۲۰۱۴ در ماه مه برگزار می‌شود

تایلند در نظر دارد در ماه مه سال جاری میلادی برای بازگرداندن حکومت غیرنظامی پس از کودتای ۲۰۱۴ در این کشور برای نخستین بار انتخابات عمومی برگزار کند.

نخستین انتخابات عمومی در تایلند پس از کودتای نظامی ۲۰۱۴ در ماه مه برگزار می‌شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،کمیته انتخابات تایلند اعلام کرد برای نخستین بار پس از کودتای نظامی ۲۰۱۴، قرار است در ماه مه انتخابات عمومی برای بازگرداندن حکومت غیرنظامی در این کشور برگزار شود.

این کمیته پیش از این در ماه دسامبر اعلام کرده بود این انتخابات در ۲۴ فوریه برگزار خواهد شد، اما دولت نظامی تایلند اظهار نگرانی کرده بود که اتفاقات مرتبط با انتخابات ممکن است با اقدامات آماده‌سازی مراسم تاجگذاری پادشاه «ما‌ها واجیرالونگ کورن» که برای تاریخ ۴ الی ۶ ماه مه برنامه‌ریزی شده است، تداخل کند.

پادشاه در تایلند پس از ۷۰ سال در ۲۰۱۶ تغییر کرد و مراسم تاجگذاری در حافظه بسیاری از مردم این کشور نخستین تجربه تاجگذاری خواهد بود.

«بومیپول آدولیاده» پادشاه پیشین تایلند در ماه اکتبر ۲۰۱۶ در ۸۸ سالگی و بر اثر بیماری درگذشت. او ۷۰ سال پادشاه تایلند بود که طولانی‌ترین دوران پادشاهی در جهان است. «واجیرالونگ کورن» ۶۶ ساله بلافاصله پس از مرگ پدرش پادشاه تایلند شد.

یک مقام ارشد تایلند در خصوص انتخابات عمومی گفت: «کمیته انتخابات موافقت کرد این انتخابات را به تاریخ ۲۴ مه بیندازیم. تاریخ جدید از چند جنبه مناسب است، از جمله رای‌گیری اولیه و ثبت‌نام نامزدها».

این مقام در ادامه افزود احزاب سیاسی در تاریخ ۴ تا ۸ فوریه لیست اسامی نامزد‌های پارلمان و سه نامزد برای پست نخست‌وزیری را به کمیته انتخابات تحویل خواهند داد.

پس از انتشار این بیانیه کمیته انتخابات و فرمان سلطنتی مبنی بر قریب‌الوقوع بودن انتخابات، سهام تایلند امروز (چهارشنبه) یک درصد افزایش یافت.

پس از آنکه در سال ۲۰۱۴، حکومت دموکراتیک «یینگلک شیناواترا» نخست‌وزیر پیشین تایلند برکنار شد، انتخابات عمومی در این کشور بار‌ها به دلایلی مانند نیاز به صلح و نظم بیشتر پس از چندین ماه اعتراضات خیابانی به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار