رئیس بیمارستان بوکان خبرداد:

شاخص مرگ و میر نوزادان در بوکان مطلوب است

رئیس بیمارستان شهیدقلی پور بوکان گفت: شاخص مرگ و میر نوزادان در این شهرستان، در مقایسه با میزان استانی و کشوری، در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

صلاح الدین قادرزاده بوکانی رئیس بیمارستان شهید قلی پور بوکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه میزان مرگ و میر نوزادان در این شهرستان از نسبت میانگین استاندارد کشوری پایین‌تر است، اظهار داشت: شاخص مرگ و میر نوزاد زیر یکسال در این شهرستان ۷.۴۵ است، در حالی که نرم استانی آن ۱۱.۱ و همچنین نرم کشور آن ۱۳ است.

وی با تاکید بر اینکه خطای غیرعمد و عوارض، بخشی از پروسه درمان است، افزود: شاخص مرگ و میر نوزاد زیر پنج سال در بوکان ٨.۷، در استان ۱۳.۷ و در کشور ۱۵ است.

قادر زاده بوکانی با اشاره به اینکه این شاخص در گروه کودکان یک تا ۵۹ ماهه نیز در این شهرستان ۳.٨ و در استان۴.۹ و در کشور ۵.۲ است، اذعان داشت: خوشبختانه با همت پرسنل این بیمارستان و نظارت دقیق مجموعه مدیریتی، شهرستان بوکان در این زمینه در وضعیت مطلوب و قابل قبولی قرار دارد.

حذف نیرو‌های روزمزد در راستای اجرای قانون بوده است

رئیس بیمارستان بوکان در خصوص خبر اخراج هفت نفر از کارکنان این بیمارستان که اخیرا مطرح شده بود، با یادآوری اینکه این نهاد با دارا بودن ۷۶۰ پرسنل، بعد از آموزش و پرورش، دومین ارگان دولتی از لحاظ حجم کارکنان است، گفت: این هفت نفر، در قالب نیرو‌های "روزمزد" مشغول به کار بودند که با توجه به اینکه طبق قانون باید تعداد نیرو‌های روزمزد به صفر می‌رسید، قرارداد آن‌ها فسخ گردید که در صورت اخذ مجوز استخدامی جدید، این نفرات در اولویت خواهند بود.

 

رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند

 
وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها همانند چشم بینای جامعه عمل می‌کنند، تصریح کرد: لازم است که خبرنگاران فعالیت‌های این بیمارستان را به طور دقیق و منصفانه رصد نمایند و سپس کاستی‌ها و راه حل‌ها را به منظور بهبود وضعیت، با رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسالت کاری خود اطلاع رسانی کنند.

بیمارستان شهید قلی پور بوکان دارای دو فاز قدیمی و توسعه یافته است که طرح توسعه آن در زمینی به مساحت ۲۵ هزار و ۳۳٦ متر مربع و با زیر بنای ۷ هزار و ۹٨٦ مترمربع در دو طبقه اجرا شده است که شامل بخش‌های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، سی. سی. یو، آی. سی. یو، داروخانه و دیگر بخش‌های بیمارستانی است که در سال ۱۳۹۵ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.