آیا حساب‌های مردم برای واریز سبد حمایتی چِک می‌شود؟! + سند

در حالی که طبق مصوبه ۲۷ آبان، باید به حساب خانواده سه نفره ۲۵۰ هزار تومان واریز شود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برای بسیاری از آن‌ها تنها ۲۰۰ هزار تومان یعنی مبلغ یک خانواده ۲ نفره واریز شده است.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد"؛ چقدر این جمله آشناست! انگار هیچ کجای دنیا به اندازه همین تصمیمات برخی مسئولان و دستگاه‌های خودمان کاربرد ندارد و با این روند، فعلاً هم قرار نیست دست از سرمان بردارد. یک روز شاید قسمتتان نشود که یارانه به راحتی به حسابتان واریز شود، یک روز سبد کالا می‌دهند و این بار هم جمله و حکایت مشهور، قسمت عده‌ای است که علیرغم واجد الشرایط بودن، کمک حمایتی دولت در روز‌های اخیر به حسابشان واریز نشده و باید بدوند دنبال چرایی اش.

البته خوشبختانه یک نکته مشترک در همه این اتفاق‌ها برای مردم وجود دارد و آن هم عدم پاسخگویی و مشخص کردن دلایل رد یا تایید این ماجراست؛ اتفاقی که نشان می‌دهد بوق و کرنا‌های مسئولان در تشریح اقدامات، هنگامی که به پای اجرا می‌رسد درگیر حاشیه و اتفاقات تلخی می‌شود که بهترین تصمیم، عطا بخشیدن به لقایش است.

کمک جبرانی دولت (حمایت غذایی) چیست؟

ماجرا از آنجا آغاز شد که هیئت وزیران در تاریخ ۲۷ آبان ماه با لغو تصمیم ۵ آبان ماه خود، به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستورالعمل پرداخت بسته کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه را تصویب کرد. در این مصوبه آمده بود: سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است برای پرداخت کمک جبرانی به‌میزان ۲۰۰ هزار تومان به کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و کارکنان شرکتی دستگاه‌های اجرایی که از محل منابع بودجه عمومی، حقوق دریافت می‌کنند و جمع مبلغ مندرج در آخرین حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و همچنین مبلغ ماهیانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی و شرکتی، کمتر از ۳ میلیون تومان است، از طریق حساب‌های بانکی متصل به حقوق و مزایای کارکنان مشمول، اقدام کند.

همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور برای حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد به شرح زیر اقدام کند: خانوار‌های تحت پوشش و پشت‌نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور از طریق واریز مبلغ به حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی از این سبد حمایتی بهره‌مند می‌شوند. همچنین خانوار‌های تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از طریق حساب متصل به مستمری سرپرست خانوار مشمول سبد حمایت غذایی می‌شوند.

خانوار‌های با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان از جمله گروه‌های کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان و رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند. سایر خانوار‌های کم‌درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان، درخواست آن‌ها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور پذیرفته می‌شود.
 
اشتباهات فاحش دولت در واریز کمک جبرانی برای کارگران/ حساب‌هایتان برای ۲۰۰ هزار تومان چک می‌شود! +سند
بر این اساس، سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار دونفره ۲۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار سه‌نفره حدود ۲۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار چهارنفره ۳۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار ۵نفره و بیشتر ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

وقتی نه سامانه کار می‌کند نه کسی پاسخ می‌دهد

با شروع واریزی مبالغ به حساب ها، صدای اعتراض برخی مشمولان که مبلغ برایشان واریز نشده بود، بلند شد، اما معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این افراد از روز دوشنبه اول بهمن ماه می‌توانند با ارسال پیام به سامانه #۴*۴* وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ خود را دریافت کنند همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تماس ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی به بیمه شدگان در مورد بسته حمایتی است. 
 
اشتباهات فاحش دولت در واریز کمک جبرانی برای کارگران/ حساب‌هایتان برای ۲۰۰ هزار تومان چک می‌شود! +سند
با پیگیری‌های مشرق و تماس‌هایی که برخی مخاطبان داشته اند، مشخص شد سامانه اعلام شده پس از شماره گیری اعلام می‌کند که "کد دستوری غیرفعال می‌باشد". با شماره گیری تلفن ۱۴۲۰ نیز همان صدای آشنای همیشگی بمشخص می‌کند به دلیل شلوغی خطوط امکان برقراری وجود ندارد.

این عدم پاسخگویی در حال است که سوال‌های بسیاری از سوی مردم وجود دارد. برای مثال اینکه آیا افرادی که در حال حاضر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند نیز مشمول دریافت این بسته حمایتی می‌شوند؟ یا کسانی که سالهاست بیمه بوده اند، اما در ماه‌های اخیر بیمه نبوده اند تکلیفشان چیست؟

اتفاق عجیب؛ تفاوت واریزی با مصوبه دولت

بررسی مشرق از ابعاد نحوه اجرای مصوبه مذکور آن است که به نظر میرسد علیرغم اعلام قبلی دولت مبنی بر اینکه مبالغ بر اساس تعداد نفرات افراد یک خانواد خواهد بود، اما بسیاری از کاربران مشرق و سایر رسانه‌ها اعلام کرده اند که مبلغ واریزی به حساب آنها، عددی به غیر از اعداد اعلام شده است. برای مثال فردی که خانواده سه نفره داشته و باید ۲۵۰ هزار تومان به حسابش واریز می‌شده اعلام کرده که تنها ۲۰۰ هزار تومان یعنی مبلغ یک خانواده ۲ نفره به حساب وی واریز شده یا اینکه خانواده‌ای ۴ نفره هم ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده است. البته نظیر این فرد کم نبوده و افراد زیادی نسبت به مبلغ اعلام شده و مبلغ واریزی اعتراض داشته اند.
 
اشتباهات فاحش دولت در واریز کمک جبرانی برای کارگران/ حساب‌هایتان برای ۲۰۰ هزار تومان چک می‌شود! +سند
 

تفاوت مصوبه دولت و ابلاغیه نوبخت در خصوص میزان واریزی

این در حالی است که رحیم اردلان، معاون مالی و اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی از واریز بسته ۲۰۰ هزار تومانی حمایتی افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی که کمتر از ۳میلیون تومان دریافتی دارند خبر داده بود که یک رقم کلی و غیرمنطبق بر مصوبه و تصمیمات دولت است. پیش از این اعلام شده بود که آمار افراد مشمول از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز وجه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته، اما مشخص نیست حالا مغایرت واریزی با مصوبه دولت به دلیل اطلاعات اشتباه در احراز اطلاعات دقیق کاربران است یا اینکه مسئولان به این نتیجه رسیده اند که با منابع موجود کمی تغییر در اعداد و ارقام به جایی بر نخواهد خورد!

مشمولان واقعی که سبد حمایتی دریافت نکردند!

اشکالات مربوط به سامانه شناسایی و واریز در این مصوبه حمایتی به گونه‌ای است که هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی در گفتگوی اخیر خود اعلام کرده که"شش میلیون کارگر در کشور، فاقد بیمه بوده و فعالیت می‌کنند. حتی اگر بگوییم که شش میلیون کارگر در کشور کارگر نیستند، حتماً حدود سه میلیون نفر در کشور فاقد بیمه و در کارگاه‌های زیرپله‌ای مشغول به کارند یا به مشاغل کاذب روی آورده‌اند که برای دریافت سبدکالا، نیازمند شناسایی هستند. "

بدون شک این افراد که از حداقل حقوق برخوردار هستند و برای حفظ کارشان حتی حاضر بدون بیمه و مزایا تن به کار‌های سخت و زیان آورد بدهند مشمولان واقعی دریافت این گونه سبد‌ها هستند. اما ساختار‌های غیرحرفه‌ای و بعضاً غیرکاربردی شناسایی افراد واجد الشرایط سبد حمایتی موجب شده تا این گونه افراد در این بین مظلوم واقع شوند.
 
اشتباهات فاحش دولت در واریز کمک جبرانی برای کارگران/ حساب‌هایتان برای ۲۰۰ هزار تومان چک می‌شود! +سند
البته مصوبه دولت در خصوص این افراد زحمتکش و مظلوم نیز راهکار‌هایی را مشخص کرده که دقیقاً در بند "پ" ماده ۳ مصوبه ۲۷ آبان دولت و بخشی از آن در بند "ت" ماده ۳ آن مصوبه قابل مشاهده است، اما خبری از نحوه اجرای آن نیست و با این روند، به نظر نمی‌رسد اعتراضات و پیگیری بخش قابل توجهی از مشمولان آن، به جایی ختم شود. جالب آنکه شریعتمداری وزیر رفاه درباره بسته حمایتی کارگران فاقد بیمه تنها به این جمله که "این عده در صورتی که دارای دریافتی زیر سه میلیون تومان باشند باید تقاضایشان را به مراجع حمایتی اعلام کنند" بسنده می‌کند. البته در این میان اقشار مهم دیگری از جمله ایثارگران نیز هستند که برای دریافت سبد حمایتی از قلم افتاده اند.

اتفاقی که واکنش حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس را نیز به دنبال داشت و وی، طی نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار انجام اقدامات لازم برای توزیع سبد کالای حمایتی دولت میان ایثارگران شد.

دسترسی دولت به حساب‌های بانکی؟

اما موضوع مهم دیگر در ارائه سبد حمایتی دولت این است که در مصوبه اخیر هیات وزیران و در بند ت. ماده ۳ تاکید شده" سایر خانوار‌های کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال. به درخواست کتبی اشخاص موضوع این بند، پس از اجازه آن‌ها به دسترسی وزارتخانه مذکور، به حساب‌های بانکی مربوط رسیدگی کنند. " این یعنی اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دریافت رضایتنامه از افراد به بررسی حساب‌های شخصی افراد می‌پردازند. آن هم برای ارائه سبد کالایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که معمولاً در این شرایط، یک فرم مشخص و ثابت در اختیار فراد متقاضی قرار می‌گیرد و آن‌ها با پر کردن مشخصات فردی و قبول شرایط، آنرا تحویل ادارات می‌دهند. با این اوصاف، دیوار کوتاه آن‌هایی که حقوقشان زیر ۳ میلیون است و نیازمند بسته حمایتی هستند، مجبور می‌شوند زیر بار تبعات این ماجرا و بررسی هزینه بر و بی فایده کنترل حساب هایشان بروند، اما آن‌هایی که حساب‌های میلیاردی دارند، یارانه می‌گیرند و مالیات کافی نمی‌دهند چنین اجبار و الزامی ندارند؛ دقیقاً دمیدن از سمت گشاد ماجرا!

اشتباهات فاحش دولت در واریز کمک جبرانی برای کارگران/ حساب‌هایتان برای ۲۰۰ هزار تومان چک می‌شود! +سند
البته که هنوز فراموش نشده که در ماجرای بررسی حساب‌های بانکی برای اخذ مالیات، مسئولان مهم اجرایی و اقتصادی تاکید می‌کردند که اطلاعات بانکی سپرده گذاران نظام بانکی کشور جز اطلاعات محرمانه مردم است، اما امروز شاهد آن هستیم که به راحتی آن هم برای پرداخت مبلغ یک سبد حمایتی کوچک اطلاعات حساب افراد مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد و تنها برای موجه نشان داده شدن موضوع، رضایت نامه‌ای فرمالیته از افراد اخذ می‌شود.

حالا مشخص نیست که این سبد حمایتی که مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان نیز بوده و آن‌ها این گونه حمایت‌های مقطعی را به هیچ وجه، درمان مناسبی نمی‌دانند، کارکرد مناسبی نداشته و به جای انکه تبدیل به یک راه حل هرچند کوتاه، اما مفید شود، مبدل به اتفاقی همچون توزیع سبد کالا شده و در برخی بخش‌ها و قشرها، از توزیع سبد حمایتی تبدیل به تولید رخدادی برای نارضایتی شده که دقیقاً ضد کارکرد واقعی آن است. طبیعتاً با بررسی موارد فوق در این مدل اجرا، می‌توان به وضوح اقدامات و عملکردی غیرقانونی در برخی بخش ها، زورگویی و اجبار برای دسترسی به حساب‌های بانکی دهک‌های پایین و عدم ایجاد زیرساخت‌های پاسخگویی و رفع ابهام را مشاهده کرد که همچنان "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد"

منبع: مشرق

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
اقتصاد ایران را شناور قیمتی و سرمایه داری کردند این افراد هزاران بسته هم بدهند ارزش ا ریال نداره فقط و فقط و فقط باید یارانه ۵۰ میلیون مستضعف ایران نفری ۵۰۰ هزار بشود تا با این تورم ۱۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آخه برادرا اگه کسی 10میلیون تومان حقوق بگیره از کجا انتظار دارید بیاد شمارو درک کنه من هنوز کم گفتم مبلغ و ولی انشالله درست میشه ولی این حق مردم ایران این نیست که همه جای آن طلا باشد خدا به داد این مردم مهربان ایران برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
بخدا اگه به من ۲۰۰۰۰۰۰ میلیون حقوق بگیرم اصلا دنبال هیچی نمیرم اما دریغ از کار کار کجاست بیکارم بیکار ماها باید چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
بنده کارمند دولتم و حقوقم زیر 2 میلیون میباشد و تابحال ریالی و سبدی دریافت نکرده ام!
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۵:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
بي ادعاها كجاييد.مخلصا كجاييد.خدمتگزاران واقعي كجاييد.به دادملت مظلوم برسيد.
Iran (Islamic Republic of)
یه ایرانی
۲۲:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
الا لعنت الله علی قوم الظالمون، واقعا نظرات هم وطنای عزیزم رو می خونم مشکلات خودم یادم می ره ای کاش مسئولان به فکر مردم باشند و بدونن آخرتی هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
خدا از شما نگذر با این سبد کالا دادنتون به ما که بیمه نداریم ندادین به ما که کرایه نشین هم هستیم به کار مندا وا بیمه دار دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
پس چرا به همه بازنشستگان تامین اجتماعی ندادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
پدرم کشاورز سرطان داره مادرم بشدت مریض ۶تا بچه تو خونه دارن که ۵ تامون بیکاریم به ما بسته حمایتی ندادن.ولی به میلیاردر ومیلیونر روستامون هم سهام عدالتشون از همه بیشتر هم بسته حمایتی به حسابشون واریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
به فرض این 200هزارتومن هم واریز کنند تو این گرونی چه دردی را درمون می کنه دستمو چاقو برید رفتم بیمارستان پانسمان کنم به خاطر این الکی بردنم اطاق عمل 4تا بخیه زدند ناقابل 450هزارتومن گرفتند.اگه توخونه باند پیچی می کردم 2روزه خوب می شد. حالا 200تومن سبد در مقابل این گرفتاری چه دردی را می خواد درمون کنه نمی دونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
طبق دستور آقازاده‌ها اگه خیرتون بمابرسه سبد میگیرید اگه بیکاریدوندارید سبد نمیگیرد البته زیادناراحت نشید تاعید گوشت میشه کیلویی سیصدتومن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خداوکیلی یک حسابی بکنید چقدر خرج اینترنت میکنید تا بگید بسته به ما تعلق نگرفته دوستان من ماها که نداریم به نداری عادت داریم ولی برای افرادی که قانون تسویب میشه که حسابهاشون رو بررسی نکنند تا مجور نباشند مالیات پرداخت کنند بریا آنها این مبلغ رقمی بحساب میاد حداقل میتونند یک ماه باد لاستیک ماشین های آنچنانیشان رو تنظیم کنند .شما میخواهید با این مبلغ چکار کنید .ناراحت نباشید حق به حق دار رسیده؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۲۲:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این روزا همه دنبال ۳۰ تومن ۴۰ تومن هستن...هر جا میری دارن از واریزی چندر غاز حرف میزن انگار بد جوری سر هممون گرمه ...مثل اینکه داریم به عقب برمیگردیم...زمان کوپن واحتکار..خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اين هم نوعي اختلاس توسط خود دولت
Iran (Islamic Republic of)
Amirhosein
۲۲:۰۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام بنده سه برادر بیکار دارم برادر بزرگم الان دوسال هست که بیکار و هیچ حقوق و بیمه و در آمدی ندارد دو پسر دبستانی دارد برادر کوچکم یک سال ازدواج کرده و تازه صاحب یک دختر شده که او هم بیکار است، و برادر سوم کوچکترم خدمت تمام کرده واو هم بیکار است،در ضمن جزوه خانواده شاهد هم هستیم تاحالا هیچ کدامشان هیچ بسته حمایتی دریافت نکرده اند، اگر اینها واجد شرایط دریافت بسته حمایتی نیستند پس چه کسی واجد شرایط هست؟؟؟؟ برای پیدا کردن کار به همه جا رفتیم ولی هیچ جوابی نگرفتیم لطفا مسؤلان پیگیر باشند خدایا خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
majid
۲۲:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
همه دزدیها از همین بسته ها شروع میشه فردا میگن فلانی چن هزار میلیارد دزدید دولت پول را از خزانه به بهانه مردم بر میدارد و قسمت کلانی از این پول دزدیده میشه چون شفاف سازی نمیشه مردم دونه دونه نمی یان پیگیری کنن
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۰:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من کارگرفصلی هستم و عضو سامانه سهام عدالت چرا به ما سبدکالا نمیدهند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا به کارگران فصلی که اسامی انها درسامانه سهام عدالت است سبدکالا داده نمیشود.
Germany
محمود
۱۸:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام کارگر نانوا هستم 3 نفر هم عائله دارم 4 سال سابقه بیمه دارم چطور 200 تومن برای ما واریز نشده تو رو خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
همه کشورها از مردم بیکار و بدون درآمد و زیر هیچ پوشش بیمه ای نیستند حمایت میکنن اما تو کشورما برعکس
Iran (Islamic Republic of)
ِdiva
۱۷:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
واسه ما هم نریختن . حقوقم تا حالا به 2 تومن هم نرسیده
.ظاهرا عشقی ریختن
هیج جایی هم واس پیگیری وجود نداره
اگرم واریز شه کدوم مشکلم حل میکنه ؛ باهاش یه پوشک بچه هم به زور میدن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جاسم داغری
۱۶:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
والله این دولت به تمام معنا کمرمان را خم کرد فقط مونده مارو در بازارهای جهانی بفروشد تا ارز تولید کند رو بغفر الله ربی و اتوب الیه من کل ذنب عظیم و انا لله و انا الیه راجعون.
الا لعنت الله علی الظالمین ، و استت، با اصرار دارد قوانین سازمان ملل (امریکا) بزور در کشور اعمال می کند که شاید مثل ونزولا بشیم و لعیاذو بالله العلی العظیم من کل منافق و ان شاء الما له آبروی آنها را بر ملاء فاش کند!!!
والسلام ختام.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
لاقل باشگاه خبرنگاران پیگیریکنند چرا هیچ کس پاسخ گو نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
پاشاکی
۱۶:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این وضعیت حق مردم عاشورایی و انقلابی و شهید پرور ایران نیست... !!! در یافتی یک میلیون و پانصد پول خرج و مخارج مهمونی همین چن شب فوتبال امشب که...یعنی ساده ترین تفرح قشر ما ...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۴۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دولت نمیدونه که چقدر دریافتی دارم پس چطور ازحقوق و بیمه و مالیات من خبر دارن.باسرویس سر کار میرم ۲۰نفر هستیم فقط به یک نفر دادن.در صورتیکه خود سامانه تامین اجتماعی حقوق من رو ۲۲۰۰زده.حالا این پول رو کجا زدن خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منتظر بسته الکی دولت نباشید این وعده ای الکی رامیدن.بهتربراظهورحضرت دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
وعده های صدباره مسئولین برای مردم کاملا نمایان شده . متاسفانه مسئولین فقط موقع انتخابات بفکر مردم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دریافتی ما را می تونن از طریق بیمه تامین اج..رصد کنند
اگر مسئولی تونسد سه روز با این دریافتی سر کند من حرفی برا گفتن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۳:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
در تو ضیع عدالت رعایت نشود جهت مسیولین بالا ی ک ش ور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله .افتتاح می کنیم پروژه بعدی را بدون انجام هر کاری.ودیگری متنی را می خواند ودر آخر می گوید این بود انشای من .شما ملت را به حال رها کنید خودشان بهتر از شما روزگارشان را می چرخاند.دیگر قید همه چیزرا زدم نه مهمان دعوت کردن را.نه به مهمانی رفتن را.نه مسافرتی که اصلا نداشتم ونه خرید لباس ودیگر مایحتاج را.حداقل ببینیم چگونه شکمان را سیر کنیم.
Germany
ali
۱۳:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مردم با در امد ۳ میلیون ماهانه هم زیر سطح فقر باشند و انگاه حقیرانه ۱۰۰ تومان تا حداکثر ۳۰۰ تومان به عده ای کمک شود..چرا دستمزدها با تورم افزایش نمیابد؟؟ملت چه گناهی گرده اند که باید اینهمه گرانی و مشکلات را تحمل کند؟؟چرا این بلایا در کشورهای دیگر اتفاق نمی افتد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این انصاف نیست.ما یه خانواده 3نفره با حقوق زیر دو تومن با 8سال سابقه بیمه تامین اجتماعی اما این بسته بهمون تعلق نگرفت.کی صدای مارو میشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آقایان محترم yjc لطفاً پیگیری فرمایید ما با حقوق زیر 3 میلیون بسته حمایتی تا الان چهارم بهمن ماه واریز نشده ما شنیده ام شرط واریز یکی حقوق 3 میلیون و یکی هم شغل بیمه شده با عنوان کارگز باید رد شده باشه که بهش تعلق بگیره ما با حقوق زیر 3 میلیون نمی دونیم کارفرما شاید کد بیمه مونو مدیر رد کرده باشن در حق ما اجحاف نشه . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دوستان نگران نباشید پنجاه هزار تومانی که کم ریختن مالیات بوده برای درس خواندن زندگی مرفه
Iran (Islamic Republic of)
ابابیل
۱۱:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
شماها اگر پول ندارید چطور میرید توی صف ثبت نام میکنید برای ماشین از پراید گرفته تا شاسی بلند همیشه توی فروشگاه ها و همه جا تو صف وامیستید خرید میکنید تمام بدبختیها مملکت در درجه اول خودتان هستید. بد لنک یه مثقال پول میخاید چندتا نون تخم مرغ خیار گوجه سیب‌زمینی بهتون بدند ارزش مردم ایران از اینها بالا تره این همه ذخایر خدادادی داریم پولها کجا میره تازه مالیات وعوارض شهرداری داریم میدیم خمس زکات سر جاش کجا میره باید بریم به ما هم صد یا دویست هزار تومان بهمون بدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چی شده تازگی ها خیلی اسم خمس و زکات رو میارین اصلا شما خودتون خمس و زکات نمیدین هی میگین کجا میره مگه خمس و زکات رو به زور از شما میگیرن؟. من همیشه دقت کردم فقط آنهاکه اصلا خمس و زکات نمیدن این حرف ها رو میزنن آنهایی هم که میدن خودشون به کسی که میپردازن اعتماد دارن لازم نیس شما دلسوز پول مردم بشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
لطفا پیگیری کنید ما که دستمون به جایی بند نیست کسی پاسخ گو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام به افراد کارگر که باید تعلق بگیره نمی گیره ولی افرادی که نیازی ندارند گرفتن
Bulgaria
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مردمی که سبد حکایتی به آنها تعلق نگرفته باید به بهزیستی و کمیته امداد مراجعه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چشم رئیس! سالها با نداری ساختیم، و حقوق مون نه 3 میلیون بلکه زیر 2 میلیونه! منشی خدمات کامپیوتری، دو شیف سر کار، ولی نرفتیم کمیته امداد، دولت هم خصوصیت رفتاری ما رو خوب میدونه، برای همین گفته هر کسی سبد میخواد بره کمیته امداد. و چون میدونه مردم نمیرن، خیالش راحته که قرار نیست بسته ای بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مسئولان یک ماه با حقوق کارگری زندگی کنند مشکلات حل می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
یه همسایه ای داشتیم که پیرزن 95ساله بود و در یه خانه خرابه و فاقد هرگونه امکانات بود زندگی میکرد .تحت کمیته امداد هم بود مثلا.ولی بیچاره یارانه هم بهش تعلق نمیگرفت .سبد کالا هم عمرش کفاف نداد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ستاری
۱۰:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
حقوق 13700000 ریال جبرانی 0 تعداد خانوار 4 نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چطور کارمندان و حقوق بگیران دولت وخانواده شهدا میتونند سبد کالا بگیرند .. اما افرادی که بیکارند ونه بیمه ای دارند نه شغلی ونه درامدی ..به آنها تعلق نمی گیرد .... دولت به فکر خانواده هایی که بیکارند و دستشان هم به جایی بند نیست باشد ..در اصل سبد کالا حق آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
احسنت .سوال خیلی ها است.
-
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من کارمند مرکز بهداشت هستم زیر 3 تومن حقوق میگیرم هنوز به هیچ کدوم از همکارای ما ندادن. تازه حقوقم رو دو روز با تاخیر بیشتر پرداخت کردن. گرچه در وزارت بهداشت و درمان باید کلمه بهداشت برداشته بشه چون کسی بفکر بهداشت نیست چه برسه به کارمنداش. نون تو درمان و داروه ...
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من كارمند یك موسسه دولتی هستم تا الان كه 4 بهمن ماه هست هیچ سبد كالایی نه تنها به من بلكه به هیچ كدوم از كارمندان همكار هم تعلق نگرفته و حقوقمون هم زیر 3 میلیونه و بیمه تامین اجتماعی هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا همین طوره. اینا اصلا دارن اشتباه میرن. کسانی که چند بیکار دارن، بیمه هم نیستن، درآمد بخور و نمیر هم دارن و عضو هیچ سازمان حمایتی ای نیستن، سبد حق ایناست. البته زیاد تعجب نکنید. ایران همه چی برعکسه. اول انقد سخت می گیرن که کمتر کسی زنده از این سخت گیری ها بیرون میاد. بعد که طرف از مانع رد شد، دیگه ولش می کنن. نمونه اش کنکور. سد کنکور انقد سخته، ولی بعد از قبولی دیگه از درس خوندن دانشجو خبری نیست. و خیلی از مثال های دیگه. ایران اینحوریه دگه. همه چی برعکسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
حسابهای بانکی ما را بررسی کنند حسابی که پشه در آن پر نمیزند از محاسبه نترسانید؟
انهایی باید از یررسی حساب بترسند که پولشان از پارو بالا میرود.
بیمه زیر سه میلیون دارند.
سبد حمایتی میگیرند.
کارتخوانهایشان بنام دیگران است. یارانه میگیرند.
ارزدولتی برای واردات میگیرند آزاد میفروشند.
مالیاتشان را به عهده دیگران می اندازند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۴۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
گل گفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
میشه خوااااااهش کنیم دولت تمام حساب های بانکی را چک نماید؟ والا ما که یه قرون گردش حساب نداریم، بنابراین اگر شرط دریافت سبد، چک کردن حسابه، شماره حساب ما رو بنویسید و چک کنید. والا! ولی اینا زرنگ تر از این حرفان. باور کنیم خودشون نمی دونن در حساب بانکی ما پرنده پر نمی زنه؟ نخییر، اینا خودشون می دونن. ولی یه شرط گذاشتن به اسم عضویت در کمیته امداد تا اکثر مردم که درآمدشون 1 میلیونه، از خیر دریافت بسته بگذرن.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آقای روحانی رییس‌جمهور قول دادند کاری انجام میدهند که مردم نیازی به یارانه نداشته باشند؟؟؟ سامانه ۱۴۲۰ یعنی یعنی سرکار گذاشتن مردم...!!! متاسفم که در کشور ما ایران یک مرکز یا سازمانی که آمار دقیقی از وضعیتهای مختلف مردم از جمله بیکاری و اعتیاد و ....را داشته باشد وجود ندارد و هر کسی از خودش آماری ارائه میدهد. مه‍متر اینکه بخداوندی خدا مردم نجیب و شریف ایران شایسته داشتن بهترینها هستند درصورتیکه مردم در شرایط اقتصادی فعلی کشور بگیر دولت شدند. مسئولان کشور باید خیلی بیشتر قدر انسانیت و نجابت مردم ایران را بدانند و بس....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آقا نگو حيفه
-
کارمند
۱۰:۱۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من 12 ساله که بیمه تامین اجتماعی هستم و حتی یک ماه هم قطع نشده حقوقم هم زیر 3 میلیون ولی بسته حمایتی نگرفتم جالبه شرکت رایتل که سیم کارت رایگان به بیمه شده ها میده منو به عنوان بیمه شده تامین میشناسه
Iran (Islamic Republic of)
ع ف
۱۰:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اینها قبلا وقتی که از پول نفت خیلی سرخوش بودند یک حرفی زدند و قولهایی دادند و حالا دراجرا واموندند وبه خاطر کسر بودجه و شاید عوامل دیگر این پرداخت ها را ناقص انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۰:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
باور کنیم که شما مسئولان، دلتون به حال ما سوخته؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمدتبریزی
۱۰:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
1.5 حقوقم است و 4 نفر هستیم 200 واریز شده و این مطلب را اعلام نمودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا از رشت
۱۰:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
حقوق بنده زیر سه میلیونه ودر یکی از شرکت های دولتی بصورت قرار دادی هستم برای من هم چیزی واریز نشده است مگر در این مملکت اطلاعات آماری وجود ندارد در حالیکه هر ماه از ما پول بیمه کسر و به حساب تامین اجتماعی واریز می شود.
Iran (Islamic Republic of)
abed
۱۰:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من و همکارام که توی یه اداره نیمه دولتی مشغول بکاریم که حقوقمونم کمتر از 2 تمن هست ولی چیزی شاملمون نشد که نشد . این دولت دیگه امیدی بهش نیست
Iran (Islamic Republic of)
جابر تاری وردی
۰۹:۵۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من که 7 سال بیمه مستمر دارم و 4 نفره هستم یه دوهزاری هم بهمون نرسیده
خانمم که کارمند علوم پزشکی هست برای اون هم واریز نشده
فقط میان تو بوق و کرنا میگن که ال کردیم بل کردیم ولی متاسفانه هیچ کاری نمیکنن و فقط حرف میزنن.
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من حقوقم دو تومنه و به حسابم پولی واریز نشده، به ما کارگرها که رسید بودجشون ته کشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
حاجی! دمت گرم. ما یک میلیون و پونصد میگیریم و سبد کالا هم نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۰۹:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام. ۳ساله بیمه شده تامین اجتماعی هستم و حقوقم زیر ۱۵۰۰۰۰۰ هستش ولی هیچ سبدی به ما ندادن حتی سبد خالی
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۹:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اخه اعداد وارقام نمیخوره 200 هزار توامن اومدن 150 تومان واریز کردن 50 تومان این وسط کجا رفته اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
معلومه دولت برداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سامانه پیگیریتون باسبد حمایتیتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
n
۰۹:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من کارمندم حقوم پایینتر از 3 چرا سبد کالایی واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
جابر تاری وردی
۱۰:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
با شماره 1420 تماس بگیرید که جواب قانمع کننده ای بشنوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
منتظر باش انشاالله كالا هم نداشته باشه سبدشو ميدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بجای 250 برای خانواده سه نفره 150 واریز کرده. .بجای اینکه اول به قشر کم درامد و روستایی پرداخت کنند تمام و کمال به کارمندان دولت دادن ته مونده به بقیه اینم یکی دادن ده تا ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
آقا یا خانم ناشناس چه راحت داری قضاوت می کنی کجا به کارمندا دولت دادن؟ما چند نفر کارمند یه اداره ایم و حقوق من 2100 است که یه ریال بسته حمایتی ندادن،بابا هم شما دروغ می گید هم دولت
Iran (Islamic Republic of)
ولی اله
۰۸:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام

برای من که 3 نفر هستم 200 هزارتومن ریختن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
کجاست عدالت !!! من تا الان یارانه ام رو جدا نکردم الان باید این بسته رو دریافت نکنم اخه این چه عدالتی هست من که با روزی 10 و نیم ساعت کار کردن در روز یک میلیون و چهارصد هزار تومان باید بگیرم و این چه عدالتی هست که تمام همکارهای من باید این بسته رو دریافت کنند و من نه ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من جانبازم میگه تعلق نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۳۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چطوره که فقط اونایی که بیمه تامین اجتماعی هستند مشمول سبدکالاهستن،،ماکه بیمه روستایی پرداخت میکنیم وحقوق ماهانمون هم زیر۱۰۰۰میلیونه شاملمون نمیشه،
Iran (Islamic Republic of)
mojy
۰۸:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من حقوقم12.852.690 ريال هست اما تا حالا هیچ سبد کالایی نگرفتم
هستن و بودن گردن کلفتایی که در آمدشون بالای 5 الی 10 تومنه اما سبد گرفتن این چه قانونیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام واقعیت اینه که این شماره وکد دستوری سر کاری دولت به ظاهر محترم چون آمار 6 میلیون واندی رو توی رسانه صد بار گفته می خواد که کلا الکی نباشه سه خط در میان برای مردم واریز کرده من که 12 سال بیمه دارم دیافتیم هم زیر 3 میلیون 5 نفر هم هستم نمی دانم چرا نریختند تورو خدا از رسانه می خواهیم پی گیر مطالبات به حق ما باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دلت خوشه کی بفکر مردم است یکی از مسولین مثل ما دنبال تامین خانواده دیست و پا میزنه تو صف دیدی شان فقط ملت را تحقیر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۸:۱۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من ده سال سابقه بیمه تامین اجتماعی مستمر دارم
حقوقم زیر 2500000 برای من واریز نشده
از دادستان کل کشور میخواهیم به این قضیه ورود پیدا کند که اولا چرا برای همه مشمولین واریز نشده دوما این تفاوت واریزی ها به جیب چه اشخاصی رفته؟؟؟
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دادستان چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من که خانواده دو نفره هستم ، 150 واریز کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
با سلام بیمه ازاد پرداخت میکردم تازه بعد چند سال یک ماه بیمه باغداری شدم حالا بسته حما یتی واریز نشده سامانه که هر چی اعلام کردن قطع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام؛ متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۰۷:۴۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بله من سه روزه دارم زنگ میزنم همش اشغاله،کدم که غیرفعاله
به خانواده من که ندادن،بابام هم که 5 نفره 200.000 تومان دادن،اوضاع ......
انشاالله اینم امام زمون میاد درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
نفر اول صد تومان و نفرات بعدی خانوار پنجاه تومان. خانواده سه نفره دویست تومان به آنها تعلق می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام
بهتره یه سامانه طراحی کنند و دلیل مشمولیت اونایی که پول وتریز شده رو اعلام کنند.
فعلا از شاغلین تامین اجتماعی یک نفر رو دیدم که براش واریز کردند اون بنده خدا هم کارخونه دار هستش و برای خودش حقوق کمتر از 3 میلیون بیمه رد میکنه بعد اون کارگر بدبخت هیچی به هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
قرار بود آقای روحانی مردم رو از یارانه بی نیاز کنه، حالا چی شده که خودش طرفدار بسته حمایتی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
مسخره کردند ملت رو. اگه میشه جلو گرانی ها رو بگیرید، نظارت و کنترل داشته باشید، بسته حمایتی نخواستیم بابا، حقوق های نجومی رو کنترل کنید. به داد ملت برسید. یه فکری برای تورم بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا همین طوره!
بنده هم که سالها درس خونده ام و حالا هم سالهاست که بیکارم و دارای دو فرزند می باشم و شغل و درآمدی هم ندارم، این بسته برام واریز نشده. و اصلا انگار جزء آمار دولت بحساب نمیام .
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۱:۰۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام. من نه کار دارم نه بیمه تامین اجتماعی. کارگر ساختمان تحصیل کرده بیکارم الان 6 ماه بیکارم بیمه من بیمه سلامت ایرانیان هستش بسته حمایتی به من تعلق نگرفته دولت روچه حسابی واز کجا آماره کارگرارو داره این نشون میده تمام آماره دولت اشتباهه یه سر به شهرستانهای اطراف تهران بزنه اکثرا کارگرن و خیلی هاشون اصلا بسته نگرفتن بابای من کارگر ساختمان بیمه تامین اجتماعی داره ولی بسته دریافت نکرده اینا رو لطفا به مسئولینی که آمار دستشونه بگید تا بدونن خیلیا که مثل من بیکارن بسته ای دریافت نکردهاند و سامانه ای سره کاری به مردم ندن
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۱:۰۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
بیچاره کارمندای دولت سبد کالا که ندادن بسته سهام عدالت هم ندادن تازه حقوقشون هم بعداینکه دو سه روز از ماه میگزره میدن ...یعنی هر کی چک میده برگشت میخوره ....یعنی کسی نمیدونه حقوق اینا ثابت مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
خسته شدیم از اگرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
اگه واقعا منظورشون کمک بود یه جا همه پول را به حساب همه می ریختند
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۲۳:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
برای بار چندم مینوسم خواهش میکنم بررسی کنین !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بنده معلم هستم حقوقم زیر 1میلیون 500 هست اما دوره قبل هم نگرفتم همه جا رفتم میگن از تهران خودشون ریختن الان ما باید به کجا بریم بگیم خود اداره کل تعاون استان برمیگرده میگه نمیدونم از تهران واریز میشه هیچ شماره و سامانه ای هم نیست بگیم من هنوز دوره اول هم نگرفتم چه برسه به الان
Germany
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
دولت روحانی مردم را تحت فشار قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۳:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ماهم کارگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستیم ولی برامون بسته حمایتی واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
صمد جباروند بهروز
۲۲:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
دیماه مبلغ دویست هزار تومان واریز شد(خانواده 4نفری) ولی در بهمن ماه جاری ،یک دفعه ته کشید.رفتم قایق را بررسی کنم که نکنه قایق سوراخ شده.خلاصه تاحال کاری نکرده اند که با رویی دلگشاده کاری پیش رود.آنهایی که حقوق نجومی دارند درالویت اند.ما که به این حقوق عادت کرده ایم.سفره آنها رنگین تر است
Iran (Islamic Republic of)
Zanko
۲۲:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
یا شلام الا چند روز گذشته ما با سابقه 12 سال بیمه بسته حمایتی به حسابمون واریز نشده و هر چی به سامانه 1420 زنگ میزنیم اشغاله و یا سامانه #4*4* غیرفعاله
ما چطوری پیگیری کنیم که چرا بسته حمایتی رو دریافت نکردیم لطفا پیگیری کنید که سامانه درست و حسابی راه بندازن الکی وقت مردذم رو تلف نکنن با این سامانه شون
Iran (Islamic Republic of)
حميد
۰۷:۴۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
من يك خانوار 5 نفره هستم و براي من واريز نشده است .سازمان برنامه و بودجه اي كه اينقدر ناعدالتي داره - واي به حال بودجه كل كشور
Iran (Islamic Republic of)
جابر تاری وردی
۱۰:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
داداش گلم به کارت برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چقدر ساده اي بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
همسر من دوساله که بیکار شده،بیمه هم نداریم، با چهارتابچه ،پس تکلیف ماچیه،ما جزو این مردم حساب نمی شیم،اصلا معلوم تو این مملکت چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
به خدا توکل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
جابر تاری وردی
۱۰:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
انشالا درست میشه برادر نگران نباش
توکلت به خدا
آخرین اخبار