ترامپ حرف خود را پس گرفت

پس از اعلام مخالفت نانسی پلوسی، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تا پایان تعطیلی دولت سخنرانی سالانه‌اش در کنگره را به تعویق می‌اندازد.

ترامپ حرف خود را پس گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برای ایراد سخنرانی سالانه در کنگره تا پایان تعطیلی دولت صبر خواهد کرد؛ زیرا هیچ‌جایی نمی‌تواند با «تاریخ و سنت» کنگره رقابت کند.

هفته گذشته، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای با اشاره به تاثیر ادامه تعطیلی دولت بر فعالیت‌های وزارت امنیت داخلی و سرویس مخفی آمریکا برای تامین امنیت این سخنرانی از ترامپ خواسته بود این کار را به تعویق بیندازد و یا متن آن را در تاریخ تعیین شده به صورت کتبی به کنگره تحویل دهد.

در مقابل، دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد هفته آینده سخنرانی سالانه خود را در نشست مشترک کنگره ایراد کند. رئیس جمهور آمریکا با اعلام این که «هیچ نگرانی امنیتی» وجود ندارد، گفت: به «وظیفه خود براساس قانون اساسی» عمل خواهد کرد. ترامپ افزود اگر این سخنرانی بیست و نهم ماه ژانویه طبق برنامه ایراد نشود، برای کشور «بسیار تاسف بار» خواهد بود.

نانسی پلوسی نیز همان روز، چهارشنبه، به ترامپ هشدار داد تا زمان پایان تعطیلی دولت این کشور به او اجازه سخنرانی را نخواهد داد.

به دنبال این کشمکش‌ها، گمانه‌زنی‌ها برای آنکه ترامپ ممکن است سخنرانی خود را از اتاق بیضی شکل کاخ سفید یا از مجلس سنا و یا حتی از مرز مکزیک ایراد کند، بالا گرفت. اما در نهایت، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد به دنبال هیچ مکان دیگری برای ایراد سخنرانی نیست؛ «زیرا هیچ جایی نمی‌تواند با تاریخ، سنت و اهمیت مجلس نمایندگان رقابت کند». او در ادامه افزود مشتاقانه منتظر است در آینده نزدیک یک سخنرانی عالی ایراد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار