ظرفیت‌های گردشگری اردبیل با برش شهرستانی تعیین شود

استاندار اردبیل گفت: به منظور جذب گردشگر و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ظرفیت‌های گردشگری اردبیل با برش شهرستانی تعیین شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ها و طرح‌های که از سوی دستگاه اجرایی به منظور توسعه و اشتغال داده می‌شود باید برای مردم قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی مدیر توانمند لازم دارد افزود: در وضعیت حاکم بهترین و آسانترین راه پرداختن به بخش گردشگری است و باید در این مورد در نظر گرفتن همه جوانب با حساسیت بیشتر شبانه روزی تلاش کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه یک برنامه سه ساله با برش یکساله باید تنظیم شود گفت: عملکرد بخش‌های مختلف گردشی اعم از تولید و صادرات صنایع دستی، جذب مسافران داخلی و گردشگران خارجی طبق برنامه هرسال باید افزایش نشان دهد و اشتغال زایی در این بخش بیشتر مدنظر ما خواهد بود.

بهنام جو تلاش مضاعف در حوزه‌های مختلف را یاد آور شد و اظهار کرد: در اتمام پروژه‌ها اگر بخواهیم با روال عادی فعالیت کنیم هیچ پروژه‌ای تکمیل نمی‌شود باید شبانه روزی و با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها با پیگیری لحظه به لحظه پروژه‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: آمار‌های ارایه شده باید با فعالیت‌های انجام شده سنخیت داشته باشند و در رابطه با ورود مسافران به استان و با تفکیک شهرستان‌ها باید آمار واقعی ارایه شود تا ضعف‌های موجود پوشش داده شود.

استاندار اردبیل راه اندازی تور‌های زمستانی در استان را جز برنامه‌های زمستان بیدار بر شمرد و افزود: باید با برنامه ریزی مناسب و ارتباط با اداره کل سایر استان‌های گردشگری و با تکمیل پیست‌های اسکی بحث زمستان بیدار را جدی بگیریم.

بهنام جو ادامه داد: زمستان بدون پیست اسکی معنی ندارد باید کمپ‌های گردشگری و پیست‌های اسکی در سال آینده طبق برنامه به بهره برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بازسازی و تبدیل آب‌های درمانی سنتی را به مدرن یادآور شد و گفت: آب درمانی قوتور سویی واقع در مشکین شهر باید به چرخه گردشگری بازگردد در این مورد یک مشاور توانمند جهت ارایه یک طرح مناسب در شان منطقه باید وارد جریان شود.

استاندار اردبیل گفت: برای ساماندهی دریاچه نئور واقع در ارتفاعات کوه‌های باغرو باید از مشاوران بین المللی بهره‌مند شویم تا طرح‌های قابل توجه و با آینده درخشان ارایه دهند.

بهنام جو افزود: در مورد پل تمام شیشه‌ای هیر باید زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی تامین شود و مشکلات موجود تا برنامه زمان بندی مرتفع شود.

وی اضافه کرد: امروز بحث گردشگری در دنیا به یک بحث اقتصادی تبدیل شده و با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان اردبیل این بحث یکی از راه‌های خروج بحران آبی می‌تواند برنامه ریزی شود.

استاندار اردبیل تعداد پروژه‌های در حال احداث را ۱۱۶ مورد اعلام کرد و گفت: با تکمیل این پروژه‌ها در سال‌های آتی حدود ۳۵۰۰ نفر بصورت مستقیم شاغل می‌شوند و تلاش می‌شود این تعداد هر سال بیشتر شود.

بهنام جو خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید نظارت بر اماکن و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی را جدی بگیرید تا برخورد‌ها با مسافران و گردشگران به نحو مطلوب صورت گرفته باشد.

وی احداث و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در مکان‌های گردشگری را یادآور شد و گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در جذب مسافر و ماندگاری آن‌ها تاثیر دارد و باید در این راستا دستگاه‌های اجرایی مرتبط نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
انتهای پیام/ح

راه اندازی تور‌های زمستانی در استان اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار