توزیع بیش از ۱۹۰۰ تن کود پاییزه و بهاره بین کشاورزان شهرستان اشنویه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه گفت:از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۹۰۰ تن کود پاییزه و بهاره بین کشاورزان شهرستان اشنویه توزیع شده است.

سید انور حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان توزیع بیش از 1900 تن کود پاییزه و بهاره بین کشاورزان شهرستان اشنویهاز مهاباد،گفت: با بیان این مطلب افزود: کل سهمیه ابلاغی شهرستان برای یکسال زراعی 3800 تن است که تاکنون بیش از 1900 تن کود در بین زارعین شهرستان توسط اتحادیه شرکتهای تعاون روستایی و 2 کارگزاری بخش خصوصی توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این کودها شامل انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه می­باشد،از کشاورزان و بهره­برداران خواست تا قبل از استفاده از هر نوع کود نسبت به انجام آزمون خاک به ویژه قبل از کشتهای زراعی اقدام و براساس نتایج آزمایش خاک از کودهای مورد نیاز استفاده نمایند.

حسینی ادامه داد: در صورتی که امکان انجام آزمون خاک مقدور نباشد صرفاً براساس توصیه­های کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام به مصرف کود در مزارع و باغات خود نمایند.

وی همچنین از بهره­برداران درخواست کرد تا جهت تأمین کودهای مورد نیاز باغات و مزارع و جلوگیری از ازدحام در فصل بهارودریافت توصیه­های کارشناسی از هم اکنون و به موقع به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند تا با مشکلی در جهت تأمین کودهای موردنیاز مواجه نشوند.

حسینی تاکید کرد: کشاورزان از خرید کوداز فروشندگان غیرمجاز خودداری کنندو در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

توزیع کود بین کشاورزان اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.