مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از ایمن سازی بیش از ۱۴ میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری واگیر دار و غیر واگیر دار در استان آذربایجان غربی خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانایمن سازی بیش از 14میلیون نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری واگیر دار و غیر واگیر دار در آذربایجان غربی از مهاباد،گفت:برای کنترل و پیشگیری و  مبارزه با بيماريهای دامی و مشترك بين انسان و دام و پيشگيری از بروز بيماری های واگير دار و غير واگيردار  دامی با استناد به نتایج حاصل از ثبت روزانه اطلاعات بیماری های دامی در سامانه پایش و مراقبت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور  به منظور پیشگیری از تلفات  و كاهش خسارات  و ضايعات دامی ناشی از ابتلاء به  انواع  بيماريهای دامی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی  با برنامه ریزی منسجم و با استفاده از توان بخش دولتی و  غیر دولتی  و با نظارت کارشناسان شبکه های دامپزشکی طی 10  ماهه سال 97 تعداد 14 میلیون 290 هزار و 547 نوبت سر دام  سبک و سنگین را بر علیه انواع بیماریهای دامی با استفاده از مایه کوبی  ایمن سازی نموده است .

داهیم گفت : این میزان واکسیناسیون برای کنترل و مبارزه با بیماری های مهمی همچون شاربن ،آبله ، تب برفکی ،PPR  و لمپی اسکین ، بروسلوز ، تب مالت ، آنتروتوکسمی ، قانقاریا و ... انجام شده که تأثیر بسزایی در حفظ سرمایه دامی و تأمین بهداشت و سلامت دام و سلامت فرآورده های دامی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در نتیجه تلاش های همکاران در زمینه کنترل بیماری تب برفکی و پایش و مراقبت بیماریهای واگیر دامی گفت:  طی 10 ماهه سال 97  تعداد  3 میلیون 247 هزار و 939 راس دام سبک و سنگین طی  دو فاز بهاره و پاییزه در استان آذربایجان غربی بر علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شده اند .

انتهای پیام/ع

اجرای طرح مایه کوبی دام ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.