آشنایی با داور دیدار ایران - چین/ دشمن کی روش و قاتل لیپی

عبدالرحمان الجاسم قطری، داور دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین درحالی امشب (۴ بهمن) در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف هم می‌روند که شاگردان کی روش در صدد هستند تا با پیروزی مقابل شاگردان لیپی به نیمه نهایی جام ملت‌ها ۲۰۱۹ امارات برسند.

برنده این دیدار حساس باید در نیمه نهایی به مصاف تیم پیروز تقابل ژاپن و ویتنام بروند که شانس سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) بیشتر از جنگجویان ستاره طلایی (لقب تیم ملی فوتبال ویتنام) است. قضاوت دیدار شاگردان کی روش و لیپی برعهده عبدالرحمان الجاسم قطری است و کمک‌های او نیز از کشور عنابی‌ها (لقب کشور قطر) است. همچنین مسئول کمک داور ویدئویی (ویدئو چک) روشن ایرماتوف از ازبکستان است.

درباره عبدالرحمان الجاسم  ۳۱ ساله باید بدانید که  او پیش از قضاوت ایران و چین ۳ مسابقه را داوری کرده است. (چین مقابل کره جنوبی - عراق و ویتنام - ازبکستان و استرالیا)

در مرحله گروهی دیدار چین مقابل کره جنوبی در چارچوب هفته آخر گروه C. قضاوت خوبی داشت که با نتیجه ۲ بر یک به سود کره ای‌ها به پایان رسید. البته سایت اسپورتس چین نوشت که انتخاب داور قطری برای این دیدار اثر منفی روی بازیکنان چین دارد، زیرا این داور در بازی چین و کره جنوبی به ۴ بازیکن ما کارت زرد داد.

او در مسابقه عراق و ویتنام هم قضاوت کرده و در دور اول حذفی هم جدال بین ازبکستان و استرالیا توسط جاسم قطری داوری شد.

نکته مثبت داور قطری برای ایرانی‌ها و چینی‌ها این است که او در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم تجربه جالبی کسب کرده است. او تنها نماینده آسیا بود که در لیست داوران اتاق VAR در جام جهانی حضور داشت و با فناوری کمک داور ویدئویی آشنایی کامل دارد.

البته عبدالرحمن الجاسم  دیدار دوستانه بین ایران و ونزوئلا را نیز قضاوت کرده بود که با استفاده از VAR یک پنالتی برای ایران اعلام نکرد تا کی روش حسابی از دست او عصبانی شود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و چین، امشب (۴ بهمن) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:

 ایران - چین؛ پرش از دیوار بزرگ برای تحقق یک رویا/ تقابل سامورایی ها و جنگجویان برای حضور در نیمه نهایی

کی روش سر قول خود با مردم ایران می‌ماند

۴۰ دستگاه اتوبوس هواداران تیم ملی را به ابوظبی منتقل خواهند کرد


انتهای پیام/

داور دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار