افتتاح نمایشگاه هنر مقاومت بدون فضای لاکچری+ تصاویر

نمایشگاه آثار منتخب پنجمین جشنواره هنر مقاومت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پنجمین جشنواره هنر مقاومت میزبان هنرمندان جوان انقلاب، مسعود نجابتی دبیر کل جشنواره هنر مقاومت، سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی، مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان و اهالی رسانه بود.

افتتاح نمایشگاه هنر مقاومت بدون فضای لاکچری+ تصاویر

طراحی و چیدمان متفاوت آثار، بازدیدکنندگان را متحیر و شگفت زده کرد.

این نمایشگاه در سالن شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده که رنگ و بویی از نمایشگاه های لاکچری در آن دیده نمی شود.

داربست های آهنی نقش دیوارهای نگارخانه را دارند و هالوژن های رنگارنگ جای خود را به نورهای کوچک آویزان از سیم داده اند که با دیدن فضا تصویری از ساختمان های در حال ساخت در ذهن تداعی می شود.

افتتاح نمایشگاه هنر مقاومت بدون فضای لاکچری+ تصاویر

همچنین بشکه های غول پیکر هم به جای پایه حجم های زیبا و چشم نواز، مسئولیت این رادارند که وزن آثار را بر روی خود تحمل کنند.

از نکته های جالب دیگر این چیدمان می شود به لوگو جشنواره اشاره کرد که با بتن و فولاد طراحی و در ورودی سالن جانمایی شده است.

محسن اسکندری که به همراه مجید زارع کار طراحی نمایشگاه را انجام داده اند درباره ایده این چیدمان اظهار کرد: هدف ما این بود که نمایشگاه را در فضایی که به نوعی در حال ساخت و پیشرفت است برگزار کنیم زیرا معتقد هستیم که انقلاب و کشور در حال ساخت و پیشرفت هستند.

وی افزود: محتوای آثار هم متناسب با چیدمان نمایشگاه است، یعنی میل به پیشرفت و توسعه در آثار هم دیده می شود و نشان دادیم که انقلاب ما یک فضای لاکچری نیست بلکه فضایی در حال توسعه و سازنگی است.

افتتاح نمایشگاه هنر مقاومت بدون فضای لاکچری+ تصاویر

محمد حبیبی مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح که در حال بازدید از آثار بود درباره استقبال مردمی از نمایشگاه در روز افتتاحیه گفت: به لطف خدا آنچه که مدنظرمان بود در این نمایشگاه اتفاق افتاد. استقبال مردم در روز افتتاحیه بسیار عالی بود.

وی با بیان اینکه افتتاحیه پنجمین دوره هم مانند افتتاحیه نمایشگاه های دوره های اول و چهارم باشکوه برگزار شده است اظهار کرد: ما سعی داشتیم آثاری را در نمایشگاه ارائه کنیم که مورد رضایت مخاطب قرار بگیرد، برای مثال موضوع بخش کارتون اشرافی گری است که همه مردم با دیدن آثار این بخش، با آن ارتباط برقرار می کنند و این مطلب موجب پررنگ ترشدن حضور مخاطب در روزهای آتی می شود.

بر اساس دیده و شنیده ها، کیفیت آثار پنجمین جشنواره هنر مقاومت نسبت به دوره های گذشته ارتقاء چشمگیری یافته است. همانطور که ذکر شد موضوع آثار هم مسائلی است که از دغدغه های اصلی مردم به شمار می آید.

افتتاح نمایشگاه هنر مقاومت بدون فضای لاکچری+ تصاویر

عکس هایی که با موضوع "زن ایرانی" در بخش عکاسی به نمایش درآمده و تصاویری از وداع یک مادر با فرزند شهیدش، سخت کوشی زنان روستایی، موفقیت و پیشرفت زنان را نشان می دهد. عاطفه، احساس مادرانه و غرور هر زن ایرانی را یکجا برمی انگیزد.

گفتنی است؛ انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح پنجمین جشنواره هنرمقاومت را با دبیری مسعود نجابتی و در ده بخش کارتون و کاریکاتور، عکس، طراحی صنعتی، تایپو گرافی، پرچم و کتیبه، تصویر سازی،گرافیک متحرک، نقاشی دیجیتال، پوستر، تبلیغات شهری و بخش ویژه علمی پژوهشی در تهران برگزار می کند.

افتتاح نمایشگاه هنر مقاومت بدون فضای لاکچری+ تصاویر

نمایشگاه این دوره از جشنواره هنر مقاومت، عصر روز پنجشنبه افتتاح شده و تا ۲۴ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار