فرهنگ سازی سنت حسنه وقف یک رسالت عمومی است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: فرهنگ سازی سنت حسنه وقف یک رسالت عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، لطیفی مدیرکل مرکز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ضرورت توجه ویژه به سنت حسنه وقف گفت: بحث تبلیغ وقف یک نیاز و وظیفه همگانی بوده و ترویج آن در کنار معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ قرآنی تنها وظیفه سازمان اوقاف نیست بلکه همه دستگاه‌های فرهنگی باید به این حوزه اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد که که فرهنگ سازی این سنت حسنه یک رسالت عمومی است.

لطیفی به برنامه ریزی گسترده رسانه استانی برای موضوعات دینی و مذهبی اشاره کرده و گفت: صداوسیما همواره به مباحث مذهبی، اعتقادی و اخلاقی توجه ویژه‌ای داشته است به طوری که بزرگترین و گسترده‌ترین پوشش تصویری و رسانه‌ای یک مراسم مذهبی در کشور در دهه اول محرم با تلاش کارکنان رسانه ملی واستانی در مرکز زنجان اجرا می‌شود.

وی به برنامه ریزی مرکز برای پوشش راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اشاره کرده و اظهار داشت: امسال برای اولین بار گروه مستندساز مرکز از خبر و سیما به عتبات عالیات اعزام شده و حضور میلیونی هموطنان به ویژه هم استانی‌های عزیز در این مراسم باشکوه و همچنین استقرار موکب‌های استان در منطقه برای خدمات رسانی به زائران را پوشش دادند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این دیدار با قدردانی از عملکرد مطلوب صداوسیمای مرکز زنجان در پوشش مراسم مذهبی دهه محرم وسایر مناسبت‌های دینی، شهرت استان بعنوان پایتخت شور وشعور حسینی را مرهون همت وتلاش مدیران وکارکنان رسانه استانی دانست.

حجت الاسلام جنتی با اشاره به برنامه ریزی گسترده برای برگزاری باعظمت پیاده روی اربعین افزود: امسال سعی شد با بهره گیری از تمامی امکانات خدمات دهی به زائران به نحو مطلوبی انجام گیرد.

وی از برنامه ریزی برای استقرار دائمی زیرساخت‌های لازم برای برقراری موکب‌ها در مسیر پیاده روی اربعین در سایر ایام سال خبر داد.

در ادامه همچنین تفاهم نامه‌ای میان مدیران کل این دو نهاد فرهنگی برای افزایش تعاملات فی مابین و استقرار باشگاه خبرنگاران جوان در امامزاده سید ابراهیم به امضا رسید.

انتهای پیام /ک


تاکید مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به برنامه ریزی گسترده رسانه استانی برای موضوعات دینی و مذهبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.