مهاجمان قطر و امارات بیخ گوش علی دایی

علی مبخوت با گلزنی مقابل تیم ملی استرالیا ۹ گله شد و احتمال دارد رکورد علی دایی به عنوان بهترین گلزن تاریخ جام ملت ها را بشکند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از درخشش علی دایی، اسطوره فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ امارات و زدن ۸ گل در یک دوره و همچنین به ثمر رساندن ۱۴ گل در تاریخ جام ملت‌های آسیا، سبب شد تا او اسطوره فوتبال قاره کهن لقب بگیرد و حال احتمال  دارد این رکورد از سوی ۲ مهاجم قطری و اماراتی شکسته شود.

علی مبخوت، مهاجم اماراتی باشگاه الجزیره که فوق ستاره تیم آلبرتو زاکرونی محسوب می‌شود، مقابل استرالیا تک گل تیمش را به ثمر رساند تا ۹ گله شود و همراه با همراه با تاکاهارا ژاپنی در رده سوم برترین گلزنان تاریخ جام ملت‌ها قرار بگیرد. او از سال ۲۰۱۲ در تیم ملی امارات حضور دارد و آقای گل فوتبال کشورش محسوب می‌شود و در این جام ۴ گل به ثمر رسانده تا نقش بسزایی در صعود تیمش به نیمه نهایی جام ملت‌ها داشته باشد.

مهاجمان قطر و امارات بیخ گوش علی دایی///

مبخوت در دوره قبل (۲۰۱۵ استرالیا) با ۵گل زده آقای گل شد تا حالا با ۴ گلی که مقابل (استرالیا، قرقیزستان، تایلند و هندوستان) به ثمر رساند، امیدوارست تا رکورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران را بشکند. البته این بازیکن ۲۸ ساله است و می‌تواند در دوره‌های بعدی نیز بازی کند و همین موضوع شانس او را برای رکورد زنی بیشتر می‌کند.

امارات در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات باید با قطر دیدار کند.

دیگر تهدید شکستن رکورد علی دایی، معز علی ۲۲ ساله است.  علی ۲۲ ساله در باشگاه الدحیل قطر توپ می‌زند و مقابل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز بازی کرده است و عملکرد فوق العاده او در جام ملت‌های  سبب شده تا تیم‌های اروپایی خواستار جذب این بازیکن باشند.

مهاجمان قطر و امارات بیخ گوش علی دایی///

معز در بازی‌های مرحله گروهی گل‌های زیادی به ثمر رساند، اما زدن ۴ گل در یک بازی (مقابل کره شمالی) سبب شد تا نام او بر سر زبان‌ها بیفتد.

البته اگر او تا پایان رقابت‌ها همراه با تیم ملی قطر حضور داشته باشد، احتمال دارد اختلافش را با علی دایی که با ۱۴ گل زده، آقای گل رقابت‌ها است، کم کند و حتی به این رکورد برسد. او در حال حاضر ۷ گله است و ضمن شانس بالا برای آقای گلی اگر ۲ گل به ثمر برساند، رکورد گل زدن دایی در یک دوره (۸ گل) را می‌شکند و می‌تواند با به ثمر رساند ۷ گل در ۲ بازی پایانی آقای گل تاریخ جام ملت‌ها شود.

البته او با ۲۲ سال سن خیلی جوان است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او می‌تواند در دوره‌های بعد نیز بازی کنند.

در جدول رده بندی برترین گلزنان جام معز علی با ۷ گل در صدر است و سردار آزمون، علی مبخوت  و الدور شاهمرادف با ۴ گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند.


بیشتر بخوانید:

عراق در مرحله یک چهارم نهایی جایگزین قطر می‌شود؟

جام ملت‌های آسیا / داغی که پسر عراقی بر دل پدرش گذاشت

۳۰ ساعت تا شکسته شدن رکورد افسانه‌ای علی دایی


انتهای پیام/

رکورد علی دایی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شکسته می‌شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار