عضو کنگره آمریکا: اقدامات ترامپ نشان دهنده بحران شدید در کاخ سفید است

اریک اسوالول، عضو دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت اقدامات ترامپ نشان دهنده بحران شدید در کاخ سفید است.

عضو کنگره آمریکا: اقدامات ترامپ نشان دهنده بحران شدید در کاخ سفید استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اریک اسوالول، عضو دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور نشان دهنده بحران شدید در کاخ سفید است.

اسوالول در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «آیا از اینکه ترامپ بدون اینکه حتی یک پنی از بودجه درخواستی خود را برای ساخت دیوار دریافت نکرد دولت را بازگشایی کرد متعجب نشدید؟» گفت: «نه من متعجب نشدم و از این موضوع بسیار خوشحالم.»

وی ادامه داد: «رئیس‌جمهور خودش باید درباره اقداماتش قضاوت کند. من هم اکنون بر روی هشتصد هزار نفری گذاشته ام که باید بر سرکار برگردند و غذا را بر سر میز خود بیاورند تمرکز کرده ام. آن‌ها می‌خواهند که هزینه‌های خود و از جمله اجاره بهای خانه خود را بپردازند. این موضوع و بازگشایی دولت موضوع خوبی برای آن‌ها است.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: «رئیس‌جمهور اعلام کرده است که به توافقی منصفانه درباره امنیت مرزی رسیده است. او اعلام کرده است که در سه هفته پیش رو او یا بار دیگر دولت را تعطیل خواهد کرد و یا اینکه اعلام وضعیت اضطراری خواهد کرد. ارزیابی شما چیست و برنامه شما چیست. آیا می‌خواهید که هزینه لازم را برای ساخت دیوار تامین کنید؟» گفت: «رئیس‌جمهور باید از امنیت هوشمند استفاده کند. او باید نیرو‌های امنیت مرزی را افزایش دهد. او باید از فن آوری‌های جدید در بنادر کشور استفاده کند.»

نماینده کنگره افزود: «هم اکنون نود و نه درصد مواد مخدر از طریق بنادر وارد کشور می‌شود. به نظرم ادامه تمرکز بر روی موضوع دیوار ادامه تصمیمات اشتباه سی روز اخیر وی است. این موضوعی غیرضروری است. اگر او تصمیم بگیرد که پس از سه هفته دوباره دولت را تعطیل کند نشان خواهد داد که وی درس‌های اشتباهی از سی روز اخیر گرفته است.»

اسوالول گفت: «بازگشت کارکنان بر سر کار و گرفتن حقوق برای آن‌ها موضوع خوبی است. اینکه بهترین تصمیم رئیس‌جمهور در کاخ سفید تمدید بازگشایی دولت برای سه هفته است نشان می‌دهد که در کاخ سفید بحران شدیدی حاکم است. ما هر روز شاهد روند مداوم بحران‌ها هستیم ما به اطمینان به آینده و دولت خود نیاز داریم.»

وی درباره بازداشت راجر استون مشاور پیشین ترامپ و اتهامات وارده به او گفت: «به نظر من ارتباط قابل توجهی بین تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه مشاهده می‌شود. آن‌ها به روسیه در هک کردن ایمیل‌های دموکرات‌ها و برنده شدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری در برابر رقیبش کمک زیادی کرده اند.»

وی افزود: «به نظرم ترامپ دستور این اقدامات را در آن زمان صادر کرده است. ما از مایکل کوهن وکیل پیشین ترامپ و بر اساس بسیاری از شواهد می‌دانیم که ترامپ در آن زمان به افرادی که قصد داده اند که ضد وی صحبت کنند پول پرداخت کرده است تا آن‌ها را ساکت کند. ما تلاش می‌کنیم که به پاسخ نهایی برسیم. مطمئنم که تیم تحقیقاتی مولر به خوبی پاسخ را می‌داند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار