جمهوری‌خواهان منکر نظرسنجی‌هایی هستند که آن‌ها را بازنده می‌داند

بنا به گزارش هیل، جمهوری‌خواهان نتایج نظرسنجی‌هایی را که آن‌ها را مسئول تعطیلی دولت آمریکا و بازنده رقابت با دموکرات‌ها در این خصوص می‌دانند، قبول ندارند.

جمهوری‌خواهان منکر نتایج نظرسنجی‌های هستند که آنها را بازنده تعطیلی دولت می دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا نظرسنجی‌هایی را که نشان می‌دهد مردم این کشور رئیس جمهور و جمهوری‌خواهان را مسئول تعطیلی طولانی مدت دولت و بازنده رقابت با دموکرات‌ها می‌دانند، رد می‌کنند.

ریچارد شلبی، سناتور ایالت آلاباما در سنای آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم شما باید بر اساس نظرسنجی‌ها قانونگذاری کنید. اگر بر این اساس کار کنیم، این کشور در وضع بسیار بدی قرار می‌گیرد.

به دنبال آغاز تعطیلی دولت آمریکا در ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی، نظرسنجی‌های مختلف نشان داد که نه تنها رای دهندگان آمریکایی با تعطیلی دولت فدرال مخالف هستند، بلکه انگشت اتهام خود را در این ماجرا به سوی ترامپ و قانونگذاران جمهوری‌خواه می‌گیرند.

در یک نمونه، نظرسنجی این هفته سی بی اس نشان داد ۷۱ درصد از آمریکایی‌ها ساخت دیواری مرزی را دلیل مناسبی برای تعطیلی دولت ندانستند.  همچنین در نظرسنجی فاکس نیوز نیز اکثر رای دهندگان معتقد بودند تعطیلی دولت مستلزم دلیل اضطراری در مقایسه با موضوع دیوار مرزی است. بر اساس نظرسنجی این هفته آسوشیتدپرس، ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را مقصر تعطیلی دولت دانستند و این دو برابر رقمی بود که دموکرات‌ها را مسئول می‌دانستند. حتی در میان رای دهندگان جمهوری‌خواه نیز ۷۳ درصد گفتند ترامپ در این زمینه مقصر است.

بر اساس نتایج نظرسنجی «آسوشیتدپرس/ ان او آر سی» میزان محبوبیت ترامپ در دوره تعطیلی دولت آمریکا از ۴۲ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافت که کمترین میزان در دوران ریاست جمهوری او محسوب می‌شود. حتی نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد که ۵۱ درصد ترامپ را مسئول تعطیلی دولت می‌دانند در حالی که این رقم برای دموکرات‌ها ۳۴ درصد بدست آمد.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز پس از ۳۵ روز تعطیلی، که طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ این کشور بود، به اتفاق آرا بودجه‌ای را برای بازگشایی نهاد‌های فدرال تصویب و آن را برای امضا و تبدیل شدن به قانون برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور ارسال کرد.

تعطیلی دولت آمریکا در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۱۸ از اختلاف نظر بین رئیس جمهور و مخالفان دموکرات او در کنگره ناشی می‌شد. رئیس جمهور آمریکا بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دیوار در مرز مکزیک برای مقابله با ورود مهاجران خواستار بود و دموکرات‌ها آن را کاملا رد می‌کردند. ترامپ شب گذشته بدون دستیابی به بودجه مورد نظر برای ساخت دیوار مرزی، مجبور به بازگشایی دولت شد.

انتهای پیام/

انکار نظرسنجی‌هایی که جمهوری‌خواهان را بازنده تعطیلی دولت می‌داند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار