فرماندار مهریز:

۸۳ پروژه در بخش‌های مختلف در دهه فجر افتتاح می شود

فرماندار مهریز از افتتاح ۸۳ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد تومان در ایام الله فجر در این شهرستان خبر داد.

۸۳ پروژه در بخش‌های مختلف در دهه فجر افتتاح می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید محمد رستگاری فرماندار مهریز در نشست فرمانداران استان یزد، گفت: هشتادو سه پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۲۵۱ میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بزرگ‌ ترین معدن سرب و روی خاورمیانه در مهریز که ر سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد پیش بینی می شود  اشتغال ۴۵۰ نفر را فراهم کند.

رستگاری گفت: فاز اول بندرخشک پیشگامان با ۲۰۰ میلیارد تومان و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی، کارخانه آجر نسوز، ۳ واحد اقامتی و گردشگری، چند پروژه خیری در آموزش ‌وپرورش و ۱۰ پروژه در دهیاری ها در ایام الله فجر به بهره برداری می رسد.

وی ادامه د اد: شهرستان مهریز۱۰۰ روستای دارای سکنه است و سالانه ۱۰ میلیون نهال در شهرستان تولید می شود که عمده آن پسته است و رتبه برتر نهال پسته را در استان دارد.

رستگاری افزود: یک میلیون مرغ تخم گذار در شهرستان وجود دارد که سالانه ۱۲ هزار تن تخم مرغ تولید می شود که این شهرستان با تولید سالانه ۸ هزارتن  مرغ گوشتی رتبه دوم را دارا است.

وی ادامه داد: شهرستان مهریز رتبه برتر جوجه یک روزه  را در استان به خود اختصاص داده است به طوری در یک‌ دوره بیش از ۱۰ میلیون قطعه جوجه تولدید می شود.

رستگاری با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰۰ دام سبک و ۱۵۰ راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی ذبح می شوند، گفت:کشتارگاه صنعتی مهریز با وسعتی بالغ بر ۷.۵ هکتار و ۲۴ هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه با دارا بودن ۶ خط تولید که دو مورد آن مربوط به دام سنگین شامل گاو و شتر و شترمرغ است، بنا شده و هم‌ اکنون برای بیش از ۱۸۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: روزانه ۱۸۸ تن شیر در شهرستان تولید می شود که  رتبه دوم استان را کسب کرده است.

فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: در این شهرستان  ۷۵ هکتار محصولات گلخانه‌ای با محصولات متنوع گل محمدی، زعفران و غیره  است که برای نخستین بار در کشور کشت mft کشت می‌شود و  به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رستگاری افزود: گازرسانی تمامی نقاط شهرستان انجام  و ۳۰ کیلومتر راه آهن یزد اقلید ریل گذاری شده است.

وی با اشاره به آثار تاریخی این شهرستان گفت: ۵۰۰ اثر در مهریز شناسایی شده و ۹۸ اثر ثبت ملی و دو اثر ثبت جهانی شده است.

فرماندار مهریز گفت: ۱۱  واحد بومگردی در این شهرستان فعالیت دارند و ۶۰ مورد دیگر در خواست بومگردی دادند.

رستگاری گفت:  بیمارستان ۹۶ تخت خوابی مهریز و وجود مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف این شهرستان از خدمات رسانی در حوزه سلامت  است.

هم اکنون ۳۷۸ شرکت تعاونی با عضویت ۱۰ هزار و ۱۲۳ نفر و سرمایه گذاری افزون بر ۷۶ میلیارد ریال و همچنین ۲۰۵ واحد صنعتی با چهار هزار و ۲۷۶ نفر در منطقه فعالیت دارد.

مهریز هفت شهرک صنعتی به نام‌های یزد مهر، سایت ۱۹۷ هکتاری، صنعتی هرفته، شهرک سنگ، شهید چمران و ۲ ناحیه صنعتی بهادران و سریشم دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

بهره برداری از  ۸۳ پروژه در بخش‌های مختلف در دهه فجر در مهریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار