معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

تجهیز ۲.۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

اکبری گفت: تاکنون ۲.۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

تجهیز ۲.۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاریبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی مشترک روسای سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در اجرای نظام‌های بهره برداری از تاسیسات آب و خاک کشور ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی تا سه سال آینده محدودیت و ممنوعیت کشت برنج به غیر از استان‌های گیلان و مازندران اعمال می‌شود، گفت:گیاهان آب بر باید به گلخانه‌ها منتقل یا در مزارع دارای سیستم‌های نوین آبیاری تولید شود.

اکبری بر لزوم نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در تحویل حجمی آب به کشاورزان تاکید کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور  لازم است به موضوع پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی پروژه‌های بخش کشاورزی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با سازمان مرکزی تعاون روستایی برای مدیریت تعاونی‌های تولید تعامل داشته باشد، اظهار کرد: ارتباط سازمان نظام مهندسی با مراکز بین المللی تحقیقات به منظور آشنایی با آخرین یافته‌ها و تکنولوژی‌های روز ضروری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در تدوین نظام‌های فنی و اجرایی کشور در زمینه کشاورزی و آب مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/

ضرورت مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای نظام بهره برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار